• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80879
+
-

انتقال پایانه مرکزی اراک به میدان ارگ لغو شد

انتقال پایانه مرکزی اراک به میدان ارگ لغو شد

معاون عمرانی استاندار مرکزی از اقدامات بدون هماهنگی حوزه ترافیک در شهرداری اراک به شدت انتقاد کرد و گفت: انتقال پایانه مرکزی اراک به میدان ارگ لغو شد. به گزارش تسنیم، «مهدی زندیه‌ وکیلی» در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های ناهماهنگ شهرداری اراک در حوزه ترافیک افزود: کمیته ترافیک شهرداری اراک در گذشته فعالیت داشته و اکنون این کمیته از نظر کمیته شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی منحل شده است و همه تصمیمات ترافیکی شهر اراک باید در شورای ترافیک اتخاذ شوند.

وی اظهار کرد: اعمال تغییر در مسیر تردد خودروها از مسیر پل برق شهر اراک نیازمند تعبیه مسیر مناسبی برای تردد عابران پیاده است. زیرا در وضعیت قبلی که این منطقه قابلیت چهارراهی داشت خودروها مجبور به توقف و کاهش سرعت برای عبور بودند، اما اکنون با حذف کاربری چهارراهی این پل، سرعت تردد خودروها افزایش یافته و مسیر مناسبی برای تردد عابران پیاده وجود ندارد. معاون عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: ترسیم خط‌کشی تعیین حریم خودرو و عابران پیاده در منطقه پل‌برق شهر اراک الزامی است و بهانه نبود رنگ با کیفیت برای ترسیم خط‌کشی پذیرفته نیست. همچنین اجرای طرح تعیین مسیر این منطقه پذیرفته است و پس از بازدید و تأیید نهایی کارشناسان دفتر فنی این طرح به تصویب می‌رسد.

زندیه‌وکیلی ادامه داد: انتقال پایانه مسافربری ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر اراک از خیابان قائم مقام به پایانه میدان ارگ طرحی بود که توسط شهرداری تهیه و در شورای ترافیک به‌تصویب رسید و درنهایت با تقبل هزینه اجرای طرح توسط شهرداری اراک این پایانه به میدان ارگ انتقال یافت و باید بگوییم اجرای این طرح در شهر اراک که از آلودگی هوای بالایی برخوردار است مطلوب بود. وی عنوان کرد: پس از مدتی از گذشت اجرای طرح پایانه میدان ارگ بدون انجام هیچ‌گونه هماهنگی از سوی شهرداری با کمیته شورای ترافیک استان مرکزی این پایانه به محل قبلی خود انتقال یافت و علی‌رغم هزینه‌کرد انتقال پایانه به میدان ارگ این طرح لغو شد که شهرداری تاکنون پاسخی در این خصوص نداده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: انسداد خیابان‌های مرکزی شهر اراک توسط ناو مسافربری حمل‌و‌نقل عمومی و توقف طولانی‌مدت اتوبوس‌ها در خیابان‌های مرکزی شهر سبب ایجاد جزیره گرمایی در حیطه مرکزی شهر و ایجاد آلودگی در این منطقه می‌شود و باید گفت سن فعالیت این ناوگان از حد مجاز گذشته و بسیار آلاینده‌اند. زندیه‌وکیلی بیان کرد: اعمال نظرات شخصی بهره‌بردار ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نباید منفعت افراد جامعه و حقوق شهروندی مردم شهر را برای دستیابی برخی از این افراد به منافع شخصی زیرپا بگذارد.

‌وی اضافه کرد: همه اتوبوس‌های فعال ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی ملزم به اخذ گواهینامه معاینه فنی هستند و این تأییدیه نباید از مجموعه معاینه فنی شهرداری اخذ شود، بلکه باید به سایر مراکز ارجاع داده شوند. این تصمیم مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی است که تا 2 ماه آینده باید به اجرا برسد. معاون عمرانی استاندار مرکزی اظهار کرد: مسائل فنی و مهندسی و جانمایی پروژه‌های زیرگذر و جاده‌ای مقابل زندان اراک، جاده امامزاده محمدعابد(ع)، روستای ایبک‌آباد، حرآباد، مشهد میقان و داوودآباد نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.


مخالفت با توقف اتوبوس‌های درون‌شهری 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به توقف اتوبوس‌های درون‌شهری در محوطه خیابان قائم‌مقام و میدان شورا افزود: مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اراک با توقف اتوبوس‌های درون‌شهری در محوطه میدان شورا، خیابان قائم‌مقام و مقابل مجموعه خاتم به شدت مخالف است، زیرا این مسئله به شدت معضل‌ساز شده است. «سیدعلی حسینی» ادامه داد: اگر قرار است ناوگان حمل‌ونقل عمومی در خیابان‌های اصلی شهر تردد داشته باشند این تردد تنها باید به‌صورت عبور صورت گیرد و با هرگونه توقف بلندمدت اتوبوس‌ها در خیابان‌های اصلی شهر مخالف هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید