• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80865
+
-

استقرار موکب جمکران در مسیر نجف به کربلا

استقرار موکب جمکران در مسیر نجف به کربلا

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: استقرار موکب «مع امام منصور» با شعار «نهضت حسینی، عدالت مهدوی» در مسیر نجف به کربلا و میزبانی از زائران غیرایرانی که از ایران برای حضور در پیاده‌روی اربعین عبور می‌کنند، ازجمله برنامه‌های این مکان مقدس در ایام اربعین حسینی است. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «یاسین حسین‌آبادی» با تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران ویژه اربعین حسینی اضافه کرد: این موکب از ۱۰ ماه صفر تا یک روز پس از اربعین حسینی در عمود ۱۰۷۰ برپاست و در حوزه‌های گوناگون به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

وی بیان کرد: میعادگاه منتظران برای ایام اربعین هم در داخل کشور و هم در عراق و در مسیر نجف اشرف به کربلا برنامه‌هایی را تدارک دیده است. حسین‌آبادی افزود: این موکب با حضور پررنگ نهادهای مهدوی و در قالب یک قرارگاه فرهنگی فعال خواهد بود و برگزاری جلسه‌های سخنرانی، پاسخ به شبهات و اجرای برنامه‌های بصیرت‌افزا در حوزه مهدویت از جمله تدارکات این موکب است. وی اعلام کرد: در موکب مذکور به همه نهادهای فعال مهدوی و متقاضی حضور و فعالیت در ایام اربعین حسینی غرفه برای اجرای برنامه‌های موثر فرهنگی واگذار می‌شود.

حسین‌آبادی گفت: در داخل و پیش از اربعین، این مسجد در شبستان امام حسن عسکری(ع) میزبان زائرانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجانی و هندوستان است که از ایران برای حضور در پیاده روی اربعین، عبور می‌کنند.
وی با اعلام تدارک ویژه برای جاماندگان اربعین گفت: ویژه برنامه «جاماندگان اربعین» طبق سنتی مرسوم و به منظور عرض تسلیت به ساحت قدسی امام زمان(عج)، عصر روز اربعین با حضور منتظران و عزاداران امام حسین(ع) در میعادگاه منتظران اجرا می‌شود. معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: همچنین مسجد مقدس جمکران تا پایان ماه صفر به زائرانی که از مسیر این مسجد برای زیارت به حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس عبور می‌کنند خدمت‌رسانی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید