• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80861
+
-

ساخت گلخانه در قم با همکاری کشاورزان

ساخت گلخانه در قم با همکاری کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ساخت ۱۲۰ هکتار گلخانه در سال جاری، نخستین گام و برنامه این سازمان در افزایش سطح گلخانه در استان بوده و آمادگی هرگونه همکاری با کشاورزان را در این زمینه داریم. به گزارش ایرنا، «عباس پورمیدانی» در همایش توسعه محصولات گلخانه‌ای در سال رونق تولید، به بیان دلایل لزوم توجه به کشت گلخانه‌ای پرداخت و افزود: به علت محدودیت‌های زمانی و مکانی که مناطق حاشیه کویر به کشاورزان تحمیل می‌کند، باید به گسترش کشت گلخانه‌ای توجه کنیم.

وی دلیل دیگر اهمیت به گسترش کشت گلخانه‌ای را تنظیم بازار دانست و گفت: افزایش بهره‌وری تولید در سطح و مدیریت منابع آب از دیگر دلیل‌هایی است که ما را به گسترش گلخانه در استان ترغیب می‌کند. پورمیدانی بیان کرد: البته باید سیستم‌های گلخانه‌ای با توجه به نیاز محصول تولیدی و شرایط حاکم اجرا شود و لزومی ندارد برای هر محصول یک گلخانه پیشرفته و مجهز ساخته شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل توجه به گلخانه را حفظ بازارهای جهانی عنوان کرد و افزود: برای حفظ بازار صادرات نیازمند ارائه محصولی سالم در بازه‌های زمانی منظم و مشخص هستیم که کشت در محیط باز نمی‌تواند این امکان را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

وی اظهار کرد: باید بدانیم تنها کشت گلخانه‌ای می‌تواند تولید انبوه و بازگشت به ‌موقع سرمایه را تضمین کند و کشاورز بدون دغدغه حفظ سرمایه خود به کشت محصول مورد نیاز بازار بپردازد. پورمیدانی با وجود شرایط بد حاکم بر اقلیم استان، کشاورزان قم را خلاق و دارای همت عالی معرفی و بیان کرد: شرایط بد اقلیم قم نتوانسته است کشاورزان را از تولید باز بدارد و عوامل بازدارنده، عامل افزایش خلاقیت کشاورزان شده است. وی گسترش گلخانه را تنها راه گسترش کشاورزی پایدار در جهان برشمرد و تأکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قم و نظام ‌مهندسی آمادگی هرگونه همکاری با کشاورزان در حوزه گلخانه را دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید