• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80887
+
-

افزایش خرید تضمینی گندم در سمنان

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از پایان خرید گندم در این استان خبر داد و گفت: ۸۴ هزار و ۳۵۸ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری‌ شده است. «محمدباقر منوچهری» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به ارزش گندم مازاد بر نیاز خریداری‌ شده از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: ارزش گندم خریداری‌ شده 1462 میلیارد و 615 میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: این میزان خرید گندم در قالب 11 هزار و 779 محموله تحویل مراکز خرید استان سمنان شده است. مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان این‌که خرید گندم از اوایل خرداد در این استان آغاز شد گفت: خرید گندم تا چند روز پیش از کشاورزان ادامه داشته و به‌تازگی پایان‌ یافته است.

منوچهری با بیان این‌که خرید تضمینی گندم ابتدا از شهرستان‌های ایوانکی و گرمسار و آرادان آغاز شد افزود: پس از آن خرید گندم شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی آغاز شد که تا اواخر شهریور ادامه دارد. وی با بیان این‌که تنوع اقلیمی در استان سمنان متفاوت است و بر این اساس برداشت گندم در برخی از شهرستان‌ها به‌خاطر نوع آب‌ و هوا زودتر آغاز می‌شود گفت: برداشت گندم در استان سمنان از غرب استان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان آغاز می‌شود.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌ شده برای خرید گندم از گندم‌کاران اظهار کرد: این میزان گندم خریداری‌ شده از 28 مرکز خرید استان سمنان انجام‌ شده است. منوچهری با بیان این‌که تلاش شد تا بهای گندم‌های خریداری‌ شده از کشاورزان در اسرع وقت پرداخت شود افزود: 100 درصد مطالبات گندم‌کاران استان سمنان پرداخت‌ شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید