• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80845
+
-

مرکز طب سالمندی در مرکزی راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری: مرکز طب سالمندی در یکی از کلینیک‌های استان توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک ایجاد خواهد شد و تا 8 ماه آینده به ‌بهره‌‌برداری می‌رسد

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: مرکز طب سالمندی با هدف پیشگیری و درمان سالمندان در این استان ایجاد می‌شود. به گزارش ایرنا، «سید احمد سجادی» در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی افزود: 2100 متر‌ مربع از یکی از کلینیک‌های استان توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک به ایجاد مرکز طب سالمندی اختصاص یافته و امید است بهره‌برداری از این مرکز تا 8 ماه آینده آغاز شود.

وی اعتبار مورد نیاز مرکز طب سالمندی در استان مرکزی را ۴۰ تا ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: امید است خیران و دستگاه‌ها برای ارائه خدمات درمانی به سالمندان در ایجاد این مرکز حضور فعال داشته باشند. مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و یک میلیارد ریال توسط بنیاد فرزانگان اراک برای ایجاد این مرکز در استان اختصاص یافته است.

سجادی افزود: ۱۰۰ مدرسه با ۴۰ هزار دانش‌آموز در نقاط حاشیه‌ای شهرهای استان مرکزی وجود دارد که مقرر شده است وظیفه حمایت از هر یک از این مدارس به یکی از شرکت‌ها، ادارات و کارخانه‌های استان واگذار شود. مدیر کل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان از جمله استان‌های پیر کشور بوده و در زمینه سالمندی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است. «زهرا امینی» افزود: با توجه به افزایش جمعیت در کشور پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های تفرش و آشتیان با 8/19 درصد بیشترین و ساوه با 8/7 درصد کمترین جمعیت سالمندی استان مرکزی را دارند. مدیر کل بهزیستی استان مرکزی، جمعیت سالمندان شهرستان اراک را 7/10 درصد عنوان کرد و گفت: جمعیت سالمندی در این شهرستان نیز در حال افزایش است و باید اقدامات لازم برای افزایش روحیه و سلامت سالمندان توسط مسئولان در شهرستان‌های استان انجام شود. وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان سالمند استان مرکزی در راستای افزایش ارائه خدمات درمانی به آنان از ۲ هزار نفر در سال گذشته به 3 هزار نفر در سال جاری افزایش یافته و اداره کل بهزیستی استان از آمادگی کامل برای بیمه این افراد برخوردار است. مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۳۰ درصد جمعیت زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان را افراد بالای ۵۰ سال تشکیل می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید