• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80817
+
-

86 پروژه برای نوسازی مدارس سمنان

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان: 616 کلاس درس در دستور کار طراحی، اجرا و تکمیل قرار دارد

نوسازی
86 پروژه برای نوسازی مدارس سمنان

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان این‌که ۸۶ پروژه نوسازی فضای آموزشی در استان اجرا می‌شود گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲۰درصد از فضای موجود نوسازی می‌شود. به گزارش مهر، «سعید هژبری» با بیان این‌که در سال ۹۸ رشد بی‌نظیری در اعتبارات حوزه نوسازی و توسعه مدارس استان سمنان شاهد بودیم افزود: ۷۲ پروژه نوسازی فضای آموزشی در استان سمنان در دست اقدام بود که با طراحی پروژه‌های جدید این تعداد به ۸۶ پروژه رسید.

وی با بیان این‌که ۶۱۶ کلاس درس در دستور کار طراحی، اجرا و تکمیل قرار دارد اضافه کرد: با تکمیل این پروژه‌ها ۱۵۰ هزار متر‌ مربع با تکمیل آنها به فضای آموزشی استان سمنان افزوده می‌شود که این رقم معادل نوسازی ۲۰ درصد فضای موجود در استان است.


رشد ۱۵۹ درصدی اعتبارات استانی

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از رشد ۱۵۹ درصدی اعتبارات استانی در این سازمان خبر داد و گفت: این افزایش نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده و این در حالی است که اعتبارات ملی تاکنون ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. هژبری با اشاره به این‌که ۲۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نوسازی مدارس استان سمنان لازم است بیان کرد: پیگیری برای تخصیص ۱۰۰ درصدی و به‌موقع این اعتبارات ازجمله اولویت‌های مهم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است. وی با تأکید بر اهمیت ویژه مشارکت خیران در اجرای پروژه‌های این سازمان بیان کرد: ۴۲ پروژه در قالب ۲۹۸ کلاس درس توسط خیران در استان سمنان احداث می‌شود.


چالش ساخت فضای آموزشی در مسکن مهر 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان همچنین با اشاره به این‌که 2 باب از این پروژه در دستور کار طراحی است که در آبان امسال عملیات پیمان‌سپاری آن انجام می‌شود اضافه کرد: عملکرد این سازمان در حوزه مقاوم‌سازی ۱۱ درصد بوده است که درصدد افزایش آن به ۲۵ درصد هستیم. هژبری با بیان این‌که ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها پیش‌بینی‌شده است که پیگیری برای تخصیص آن در دستورکار قرار دارد گفت: ساخت فضای آموزشی در حوزه مسکن مهر چالش جدی این سازمان است. وی از محدودیت فضا و زمین برای ساخت فضای آموزشی در مسکن مهر خبر داد و افزود: ۵۶ فضای آموزشی در مسکن مهر استان سمنان نیاز است که این موضوع می‌تواند به یک چالش جدی مبدل شود.


استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان این‌که همه بخاری‌های نفتی از مدارس استان جمع‌آوری‌ و به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شدند بیان کرد: در استان هیچ مدرسه‌ای نداریم که زیرساخت گاز در منطقه وجود داشته باشد و بخاری نفتی داشته باشد. هژبری با بیان این‌که استانداردسازی ۳۲۰ کلاس درس امسال در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: ۲۵۰ کلاس درس تا پایان امسال استانداردسازی می‌شود که درواقع در سال ۹۸ بیش از ۵۵۰ کلاس درس استانداردسازی می‌شوند. وی با اشاره به وقوع رانش زمین در روستای حسین‌آباد کالپوش میامی بیان کرد: ساختمان یک مدرسه در این منطقه تخلیه شد و تجهیزات ساختمان نیز برداشته شد.


بهره‌برداری از ۱۴ فضای آموزشی 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان این‌که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴ فضای آموزشی با ۸۸ کلاس درس و مساحت ۱۷ هزار متر‌ مربع در مهر تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند گفت: ۳۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شده که سهم خیران در این راستا ۴۴ میلیارد ریال بوده است. «سعید هژبری» با تأکید بر این‌که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان سال ۹۸ در اولویت اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان قرار دارد بیان کرد: ۷۲ پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد. وی تخریب و مقاوم‌سازی فضاهای فرسوده را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: اجرای طرح نوسازی در 6 باب فضای آموزشی در دستور کار قرار دارد و 4 باب تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید