• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80769
+
-

جشن حذف بخاری‌های نفتی در مدارس مرکزی

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان: در همه مدارس استانداردسازی سیستم گرمایشی صورت گرفته است

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: در مهر امسال جشن برچیده شدن بخاری‌های نفتی از مدارس استان را برگزار خواهیم کرد. «حسین محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که در استان ۷۴ مدرسه با ۸۱ کانکس وجود دارد افزود: از ابتدای امسال با کمک خیران کلنگ 5 مدرسه برای جایگزینی زده شده که با توجه به این‌که شروع پروژه با استفاده از منابع خیران صورت می‌گیرد و تکمیل پروژه از طریق منابع نیمه‌تمام ‌ملی خواهد بود امکان زمان‌بندی دقیقی برای این پروژه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان این‌که منابع خیران از کنترل سازمان نوسازی خارج است اضافه کرد: تعهدات خیران در یک پروژه به منزله به اتمام رساندن آن پروژه توسط خیر نیست و در بعضی از پروژه‌ها به محض اتمام تعهدات خیر در صورتی که پروژه نیمه‌تمام باشد بقیه پروژه توسط سازمان نوسازی و از طریق اعتبارات ملی تکمیل می‌شود. مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به این‌که مدارس کانکسی عموما تک کلاسه هستند ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد مدارس کانکسی کمتر از ۱۰ دانش‌آموز دارند و این مدارس کانکسی در مناطق شازند و خنداب هستند که امیدواریم برای مهر سال آینده بتوانیم حدود ۱۰ کلاس کانکسی را از دور خارج کنیم.

وی با تأکید بر این‌که الزامی برای سازمان نوسازی مدارس درباره برچیدن مدارس کانکسی وجود ندارد و فقط این اقدام‌ها برای تحقق عدالت آموزشی است، به برنامه‌هایی که در این راستا صورت گرفته اشاره کرد و افزود: در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز برنامه‌ای را با عنوان جمع‌آوری مدارس کانکسی از سطح استان دنبال کردیم که تحت همین عنوان تاکنون خیران برای جایگزینی 5 مدرسه کانکسی مشارکت کردند.

محمدی با اشاره به این‌که در مدارس استان استانداردسازی سیستم گرمایشی صورت گرفته است ادامه داد: به همه مناطق استان اعلام کردیم مدارسی را که از بخاری نفتی استفاده می‌کنند و در آمار وجود ندارند به سازمان نوسازی مدارس استان اطلاع دهند تا استانداردسازی آنها نیز انجام شود که تاکنون برنامه‌ریزی‌ها و کارهای نهایی برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مدارس استان انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید