• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80224
+
-

اختصاص 3 هزار اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین

اختصاص 3 هزار اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین با بیان این‌که خروج زائران قزوینی از مرز مهران صورت می‌گیرد، از اختصاص 3 هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار اربعین خبر داد. 

محمدحسن ایرانخواه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به خدمات اتوبوسرانی استان قزوین در ایام اربعین بیان کرد: سال جاری با وجود حذف ویزا برای زائران انتظار می‌رود حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر به عتبات عالیات سفر کنند. همین تعداد زائر در مسیر برگشت به مدت 20 روز در مرزهای کشور تردد خواهند داشت. 

وی گفت: مرزهای قصرشیرین، مهران، چزابه و شلمچه از تاریخ 15مهرماه تا پنجم آبان‌ماه سال جاری برای ورود و خروج زائران بازگشایی خواهند شد. بیش‌ از 70 درصد زائران از مرز مهران برای خروج و ورود به کشور استفاده می‌کنند. 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قزوین ادامه داد: به منظور رفت‌وآمد آسان زائران حدود 3 هزار دستگاه اتوبوس برای مناطق مرزی و خارج از مرز و همچنین حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس توسط سازمان شهری کشور برای زائران در نظر گرفته‌ شده‌ است. 

ایرانخواه افزود: کرایه رفت‌وآمدهای منطقه‌های مرزی در سال گذشته 3 الی4 هزار تومان بود و در سال جاری افزایش چندانی نخواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: با وجود الحاق مسئولیت حمل‌و‌نقل زائران کشور به استان قزوین حدود 500 دستگاه اتوبوس برای زائران استان در منطقه مرزی مهران در نظر گرفته شده‌ است. همچنین ورود و خروج زائران استان قزوین نیز از مرز مهران انجام خواهد شد. 

عضو هیات‌مدیره سازمان تاکسیرانی قزوین توضیح داد: سال گذشته حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس برای حمل‌و‌نقل زائران در نظر گرفته شده‌ بود که باتوجه به افزایش تعداد زائران امسال نسبت به سال گذشته حدود هزار دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران افزایش یافته است. 

ایرانخواه گفت: با توجه به حذف ویزای زائران، احتمال حضور 25 الی 30 میلیون زائر برای ورود و خروج از کشور وجود دارد. سازمان اتوبوسرانی و وزارت کشور برای خدمت‌رسانی به مردم آماده ‌است و با ثبت تعداد زائران در مرحلۀ خروج از مرز کشور برای زمان بازگشت زائران خدمات مناسبی ارائه خواهد داد. 

وی بیان کرد: از زائران انتظار می‌رود برای ورود به مرزهای کشور از خودرو شخصی استفاده نکنند و برای جابه‌جایی از مناطق شهری به مرز کشور از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنند. 

این مسئول در پایان گفت: به علت حذف ویزای زائران همراه داشتن پاسپورت و بیمه برای زائران الزامی‌است، زیرا در صورت نداشتن پاسپورت و بیمه ورود زائران تخلف محسوب می‌شود و طبق قوانین کشور عراق به مجازات متخلفان رسیدگی خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید