• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80218
+
-

جاده سلامت بویین‌زهرا به بهره‌‌برداری رسید

جاده سلامت شهر بویین‌زهرا در مراسمی با حضور علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، و جمعی از مسئولان به بهره‌‌برداری رسید. به گزارش ایرنا، این جاده به طول ۲ و نیم کیلومتر بوده که با استفاده از فناوری بتن غلطکی آسفالت شده است. 

شهردار بویین‌زهرا در این مراسم گفت: اجرای طرح فناورانه و نوین بتن غلطکی برای اولین بار در استان قزوین در جاده سلامت شهر بویین‌زهرا با هدف نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار اجرا شد. 

حسین غیاثوند اظهار کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه قیمت قیر و هزینه‌های اجرایی آسفالت، شهرداری بویین‌زهرا برای اولین بار در استان برای اجرای بتن ‌غلطی رنگی در بلوار سلامت این شهر در مسیر منتهی به منطقه گردشگری امام علی (ع) اقدام کرد. 

وی مقرون به صرفه بودن، حفاظت از محیط‌‌ زیست و کاهش آلایندگی‌ها را از جمله فواید اجرای بتن غلطکی دانست و افزود: این بتن به عنوان لایه نهایی به جای آسفالت به کار می‌رود و برای روکش خیابان‌ها، معابر عمومی شهری، جاده‌های روستایی و کوهستانی، جاده‌های اصلی و محوطه‌های صنعتی استفاده می‌شود که تردد وسایل نقلیه سنگین در آنها وجود دارد. 

همچنین در ادامه با حضور مسئولان استانی و محلی، یادمان فقیه وارسته و مجاهد انقلابی حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی شالی در شهر بویین‌زهرا برگزار شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید