• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80214
+
-

کمبود نیروی آموزشی در مدارس ملایر جبران شد

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: با توجه به بررسی و تایید پرونده نیروهای حق‌التدریسی، نهضت و پیش‌دبستانی، کمبود نیرو در مدارس این شهرستان جبران شد و هم‌زمان با شروع کلاس‌های درس در اول مهر هیچ کلاسی در ملایر بدون معلم نیست. 

به گزارش ایرنا، هادی سلگی اظهار کرد: ۳۷ هزار و ۳۶۹ دانش‌آموز در 3 دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سال تحصیلی جدید را در این شهرستان آغاز می‌کنند. 

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۱۸ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی اول تا ششم، 8۷۶۸ دانش‌آموز در دوره متوسطه اول و 7۲۲۸ دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل می‌شوند. 

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان این‌که این تعداد دانش‌آموز غیر از مناطق آموزشی سامن و جوکار است، افزود: افزون بر این امسال ۶۰ دانش‌آموز نیز در مدارس استثنایی ملایر تحصیل خود را آغاز می‌کنند. 

سلگی خاطرنشان کرد: 1270 کلاس درس در مدارس دولتی و ۲۶۵ کلاس درس در مدارس غیردولتی ساماندهی شده است. وی با اشاره به فعالیت ۲۲۹ مدرسه دولتی و ۸۹ مدرسه غیردولتی در ملایر هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید کسری نیرو نداریم. 

مدیر آموزش و پرورش ملایر یادآور شد: ساماندهی نیرو در مدارس ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه انجام شده است و مشکلی در این زمینه نداریم. 

سلگی با بیان این‌که برنامه‌ها و اهداف ما براساس اجرای سند تحول بنیادین طراحی شده است، توضیح داد: با توجه به برش استانی در این سند، برش شهرستانی نیز تعیین و براساس آن برنامه‌های عملیاتی را برای سال تحصیلی جدید تدوین کرده‌ایم. 

وی با اشاره به ارائه سند تحول بنیادین به مدیران مدارس این شهرستان گفت: رسیدن به اهداف بلند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جز با حمایت و همراهی والدین دانش‌آموزان، دستگاه‌های اجرایی و کل جامعه میسر نمی‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش ملایر از والدین دانش‌آموزان درخواست کرد: پیگیر امور تربیتی فرزندان خود در مدارس باشند و از این طریق به ما در بهبود کیفیت آموزش و تربیت کمک کنند. 

سلگی همچنین مدرسه، خانواده و مسجد را 3 ضلع مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: چنانچه این 3 اصل مهم در کنار هم باشند، نسلی خواهیم داشت که معضلاتش کمتر خواهد بود و در نتیجه پیشرفت جامعه و کشور محقق می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید