• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79861
+
-

بررسی سیاست‌های انتشار خبر و تصویر دوران جنگ

دریچه
بررسی سیاست‌های انتشار خبر و تصویر دوران جنگ


نشست علمی بررسی سیاست‌های انتشار اخبار و تصویر دوران دفاع‌مقدس با عنوان «خاکریزها و خودکارهای خونین؛ واکاوی معیارهای نشررسانه‌ای اطلاعات در دوره جنگ تحمیلی» با تحلیل و بیان تجربیات مسئولان نظامی و خبری دوران دفاع‌مقدس و عکاسان و خبرنگاران جنگ برگزار می‌شود.
به گزارش همشهری، این نشست در آستانه سی‌ونهمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، بعدازظهر امروز، شنبه سی‌ام شهریورماه در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد برگزار می‌شود. نشست مذکور در پی واکاوی بررسی معیارهای انتشار اطلاعات و اخبار و تصویر در دوران دفاع‌مقدس است؛ موضوعی که با گذشت 3دهه از پایان جنگ در قالب نشست علمی در کشور بررسی نشده است. این نشست در قالب 2پنل (میزگرد) برگزار می‌شود و مدیریت پنل‌ها با حبیب‌الله معظمی، مدرس و محقق ارتباطات است. در پنل نخست حسین علایی از فرماندهان سپاه در دوران دفاع‌مقدس، حسین نصیری؛ مدیرعامل اسبق ایرنا و مدیر بین‌الملل ایرنا در دوران دفاع‌مقدس، حسن هانی‌زاده؛ نماینده ستاد تبلیغات جنگ در جنوب و مسئول دفتر ایرنا در اهواز در دوران دفاع‌مقدس و غلامعلی رجایی از مسئولان تبلیغات جنگ به بیان نظر و دیدگاه‌های خود می‌پردازند. در پنل دوم نیز کسانی که عملا در صحنه کسب اطلاعات رسانه‌ای و انتشار آنها فعالیت داشتند، حضور خواهند داشت؛ یعنی خبرنگاران و عکاسان جنگ.
در این پنل محمدتقی روغنی‌ها؛ مدیرعامل سابق مؤسسه ایران و مسئول روابط عمومی سپاه در دوران دفاع‌مقدس، بهرام حسن‌زاده از مسئولان شورای اخبار جنگ، محمد تنکست؛ سردبیر گروه سیاسی ایرنا و خبرنگار دوران دفاع‌مقدس و همچنین سعید صادقی، محمود ظهیرالدینی و مجید کریمیان از عکاسان فعال و شناخته‌شده دوران دفاع‌مقدس به بیان تجربیات حرفه‌‌ای خود از این دوران می‌پردازند. این نشست را «انجمن اندیشه و قلم» با همکاری «مؤسسه فرهنگی موج روز» و «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» در محل این پژوهشگاه در میدان ولیعصر(عج)، خیابان دمشق برگزار می‌کند. زمان این برنامه ساعت16 تا 20 امروز و ورود علاقه‌مندان به نشست آزاد است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید