• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77538
+
-

کارنامه ضعیف خوزستان در حوزه کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به این‌که اتاق‌های بازرگانی متولی اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار هستند، گفت: خوزستان با کسب مجموع نمره 22/6، جایگاه بیستم را در کشور به خود اختصاص داده که نسبت به فصل قبل یعنی زمستان ۹۷ تغییری نداشته است.

«شهلا عموری» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با پایش‌های صورت‌گرفته بین فعالان اقتصادی مشخص شد که شاخص فضای کسب و کار در خوزستان از عدد 27/6 در زمستان سال گذشته به 17/6 در بهار امسال رسیده است. وی افزود: این شرایط در بهار امسال نشان‌دهنده این است که فضای کسب و کار بهبود یافته، اما همچنان خوزستان جایگاه بیستم را بین استان‌های کشور دارد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان خوزستان ادامه داد: در این پایش، فعالان اقتصادی استان «غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات»، «بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار» و «دشواری تامین مالی از بانک‌ها» را به عنوان 3 مولفه نامناسب بودن محیط کسب و کار ارزیابی کرده‌اند.

عموری گفت: آنها «محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی (برق، گاز، گازوئیل و...)»، «محدودیت دسترسی به آب» و «محدودیت‌های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت» را مناسب‌ترین مولفه‌های محیط کسب وکار نسبت به سایرها موارد دانسته‌اند.

وی در بخش دیگری به مقایسه کلی ارزیابی‌های صورت‌گرفته در سطح ملی با محوریت محیط کسب و کار پرداخت و افزود: نتایج ارزیابی‌های صورت‌گرفته در بهار ۹۸ بیانگر آن است که مولفه‌های موثر بر محیط کسب و کار در اکثر استان‌ها تا حدودی مساعدتر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید