• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77542
+
-

برنامه‌ریزی استانداری برای جا‌به جایی محله کرگانه خرم‌آباد

سیل فروردین امسال، علاوه بر این‌که خسارات زیادی به زیرساخت‌های لرستان وارد کرد، به مردم برخی مناطق شهرنشین که در حاشیه رودخانه بودند نیز ثابت کرد جای خوبی را برای سکونت انتخاب نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، «کرگانه» محله‌ای با بافت فرسوده در خرم‌آباد یکی از این مناطق بوده که تاکنون صحبت‌های زیادی برای جابه‌جایی آن انجام شده است.

این محله، علاوه بر این‌که در حریم رودخانه قرار دارد و از این لحاظ ایمن نیست، جزو قدیمی‌ترین محله‌های خرم‌آباد نیز به شمار می‌رود و به جابه‌جایی آن به شدت احساس نیاز می‌شود چون بیشتر خانه‌های آن از استحکام برخوردار نیستند. سیل فروردین امسال به ساختمان‌های زیادی در این محله خسارت وارد کرد و برخی از خانه‌ها دیگر قابلیت سکونت ندارند.

 استاندار لرستان نیز در این زمینه به دستگاه‌های مسئول تاکید کرد که مردم این منطقه سریع‌تر تعیین ‌تکلیف شوند. فرماندار خرم‌آباد در خصوص آخرین وضعیت جابه‌جایی در این منطقه گفت: 8 خانواده هستند که خانه‌هایشان صد درصد تخریب شده و برای آنان خانه اجاره کرده‌ایم.

«اسد عبداللهی» ادامه داد: طی توافقات صورت‌گرفته بین بنیاد مسکن، فرمانداری و راه و شهرسازی از مسکن مهر خرم‌آباد خانه در اختیار آنان قرار می‌گیرد و تلاش می‌کنیم تا پایان ماه جاری این کار اجرا شود. وی بیان کرد: به این افراد تسهیلات خوبی پرداخت شده و اداره راه و شهرسازی هم از پیمانکار مسکن مهر برای آنان تخفیف گرفته است. فرماندار خرم‌آباد گفت: شرایط مناسبی برای افرادی که در این منطقه جابه‌جا می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید