• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77534
+
-

پایان تعمیر مدارس سیل‌زده خوزستان تا 20 شهریور

پایان تعمیر مدارس سیل‌زده خوزستان تا 20 شهریور

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به این‌که حدود 113 مدرسه در استان از سیل آسیب دیده بودند، اظهار کرد: عملیات تعمیر و ساخت مدارس تعمیری استان تا 20 شهریورماه و مدارس احداثی حداکثر تا اول آبان‌ماه امسال به اتمام می‌رسند.

«علی قربانی» به ایسنا گفت‌: بر اثر سیلی که در فروردین‌ماه در استان رخ داد، حدود 113 مدرسه استان دچار آبگرفتگی شدند و درمجموع - بعد از برآوردها - مشخص شد که 35 مدرسه در مناطق سیل‌زده باید احداث شوند و همچنین 78 مدرسه به تعمیر نیاز دارند.

وی افزود: بلافاصله بعد از این‌که سطح آب پایین آمد، کار تعمیر مدارس را آغاز کردیم. این پروژه‌ها در حال حاضر آغاز شده‌اند و با تلاش‌های انجام شده تا 20 شهریورماه مدارس و کلاس‌هایی که به تعمیرات نیاز داشتند، آماده می‌شوند. قربانی گفت: عمده مدارسِ احداثی 2 تا 3 کلاسه نیز تا 15 مهرماه تحویل داده می‌شوند و حداکثر تاریخ تحویل این مدارس احداثی ممکن است اول آبان‌ماه باشد. 6 مدرسه 6 کلاسه نیز داریم که باید در مناطق سیل‌زده احداث شوند و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، این مدارس تا 10 آذرماه تحویل داده می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به این‌که در مجموع 113 مدرسه در سیل خوزستان آسیب دیدند، بیان کرد: البته پروژه‌هایی که ما در حال حاضر روی آنها کار می‌کنیم، بیش از اینهاست چون وقتی خیران برای بازسازی مدارس سیل‌زده استان وارد کار شدند، ما به آنها پیشنهاد دادیم مدارس جدیدی را نیز احداث کنند.

وی ادامه داد: در برخی از این مناطق آب هم نیامده بود، اما دانش‌آموزان به این مدارس نیاز داشتند. به این ترتیب، علاوه بر مدارس آسیب‌دیده از سیل، 40 مدرسه جدید نیز در قالب 160 کلاس درس در مناطق مختلف استان ساخته می‌شوند. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: در خصوص بازسازی 35 مدرسه آسیب‌دیده از سیل در استان، خیران 80 میلیارد تومان به ما کمک کردند.

آنها همچنین در ساخت 40 مدرسه جدید که قرار است ساخته شود، حدود 40 میلیارد تومان کمک کرده‌اند. وی درباره میزان خسارت مدارس در شهرستان‌های استان گفت: بیشترین مدارس آسیب‌دیده از سیل را در بخش شاوور شهرستان شوش داشتیم. بعد از آن بخش بامدژ شهرستان اهواز و بعد شادگان، بیشترین آسیب‌ها را دیده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید