• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 اسفند 1396
کد مطلب : 7732
+
-

تهران فردا

فردا یکشنبه ششم اسفندماه سال1396 آسمان تهران در بیشتر ساعت‌های روز، آفتابی‌است. البته آن‌طور که اغلب پایگاه‌های پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا اعلام کرده‌اند، ابر هم داریم اما نه در آن حد که لازم باشد با چتر و بارانی به خیابان برویم. دمای هوا فردا شبیه به چند روز گذشته است؛ به این ترتیب که در روز به 13درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و شب هم در سردترین لحظه‌ها از 6درجه بالای صفر، سردتر نمی‌شود.

 

امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به ه.ا.سایه روز یکشنبه ۶اسفند ۱۳۰۶ در رشت متولد شد. البته غزلسرای معروف ایران نخستین دفتر شعرش (نخستین نغمه‌‌ها) را وقتی منتشر کرد که برای ادامه تحصیل به تهران آمده بود. این مجموعه شعر در سال1325 وارد بازار کتاب شد و حالا دیگر پیداکردنش کار آسانی نیست؛ اگرچه سالروز تولد او می‌تواند بهانه‌ای برای جست‌وجو در خیابان انقلاب یا خیابان کریمخان و یافتن چند جلد از بهترین آثارش باشد.

 

تماشای بخش‌‌هایی از تهران که شاید همه در زندگی روزمره امکان دیدن‌شان را نداشته باشند، گاهی روی پرده سینما ممکن می‌شود. «بدون تاریخ، بدون امضاء» بدون تردید یکی از  این فرصت‌هاست.داستان و نقد سینمایی این فیلم، بماند برای صفحه فرهنگ و هنر همشهری ولی وحید جلیلوند ـ کارگردان ـ در آن، تصاویری از منطقه‌های حاشیه‌ای تهران را برابر نگاه مخاطب قرار می‌دهد. تماشای بدون تاریخ، بدون امضاء می‌تواند یکی از پیشنهادهای جذاب برای فردا باشد.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید