• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77232
+
-

۲۸۵ چاه غیرمجاز آب مسدود شد

۲۸۵ چاه غیرمجاز آب مسدود شد

مدیرعامـــــل آب منطقـــــه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از پر و مسلوب‌المنفعه‌سازی ۲۸۵ حلقه چاه غیرمجاز آب در استان خبر داد. 

به گزارش مهر، «علی داودی مهر» افزود: ۳۸۱۷ چاه در حال بهره‌برداری در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۵۲۷ چاه دارای پروانه بهره‌برداری است.
داودی مهر با بیان این‌که ۱۰۰۵ چاه آب استان نیز فاقد پروانه بهره‌برداری است، اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر و با توجه به حکم‌های قضایی صادرشده، پلمپ و پرسازی ۲۸۵ حلقه چاه غیرمجاز عملیاتی شد. 

وی افزود: پر‌سازی چاه‌های غیرمجاز بخشی از طرح ملی احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیر زمینی بوده و هدف‌گذاری‌هایی در این عرصه شکل گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان از برنامه‌‌ریزی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه در محور کنترل چاه‌های غیر مجاز خبر داد و اظهار کرد: برای سال جاری نیز پرسازی و مسلوب‌المنفعه کردن ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز، با توجه به اقدام نکردن برای ارائه مدارک و طی مراحل صدور پروانه در زمان حفر، اجرایی خواهد شد.  

وی ابراز کرد: این چاه‌ها در حوزه شهری، روستایی و صنایع است و برنامه تکمیل پرونده نیز با هماهنگی انجام‌گرفته با هدف صدور مجوز در دستور کار قرار گرفت که به دلیل عدم ارائه مدارک در زمان حفر، امکان صدور مجوز محقق نشده و در جلسه صیانت از منابع آبی، پرسازی این چاه‌ها تصویب شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید