• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76627
+
-

انعام سوختگیری خودرو



 پرداخت انعام به متصدیان جایگاه‌های عرضه بنزین، به‌خصوص توسط بانوان و دیگر اقشار جامعه به رویه‌ای مرسوم و حتی در برخی مواقع، مطالبه این کارکنان تبدیل شده اما لازم است بدانید مشتریان الزامی برای انجام این کار ندارند.

این روزها با کاهش سهمیه سوختگیری بنزین با استفاده از کارت‌ جایگاه‌ها به 30 لیتر، جدی‌تر شدن سوختگیری خودروها با کارت‌های شخصی و سهمیه‌‌بندی احتمالی بنزین، بازار پرداخت انعام و شیرینی برای پرکردن باک بنزین خودروها نیز داغ‌تر شده است.

با وجود عرف شدن پرداخت انعام پرکردن باک بنزین خودروها به کارکنان جایگاه‌های عرضه سوخت، از نظر قانونی این افراد نباید هیچ‌گونه وجه اضافی و مازاد بر نرخ سوخت خریداری‌شده در جایگاه از مشتریان مطالبه کنند.

با وجود این اگر مشتری رضایت داشته باشد می‌تواند هر مبلغی را که تمایل دارد به‌عنوان انعام سوختگیری خودرو به متصدیان جایگاه‌های سوخت پرداخت کند.

 براساس قانون شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نیز متصدیان جایگاه نباید برای انجام این کار مبلغی از مشتریان مطالبه کنند، مگر اینکه خدمات دیگری به آنها ارائه دهند.

 هیچ اجباری برای پرداخت انعام پرکردن باک بنزین خودرو توسط مشتری به متصدیان جایگاه‌ها وجود ندارد و در واقع پرداخت این انعام اختیاری و نه اجباری است. متصدیان مذکور بابت ارائه این خدمات دستمزد دریافت می‌کنند.

 مشتریانی که از دریافت انعام یا هرگونه وجه اضافی توسط متصدیان سوختگیری در جایگاه‌های عرضه سوخت شکایت یا اعتراضی دارند می‌توانند این مشکلات را با شماره‌گیری شماره تلفن ۰۹۶۲۷ مطرح کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید