• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76540
+
-

فرصتی برای بخشودگی جرایم مالیاتی فعالان اقتصادی

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بر استفاده از فرصت ایجاد شده از سوی سازمان امور مالیاتی مبنی بر بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «بهروز مهدلو» در همایش «آشنایی با بخش‌نامه‌های سازمان امور مالیاتی در راستای رونق تولید» با تشکر از تعامل اتاق بازرگانی اصفهان برای برگزاری همایش‌های آموزشی در راستای شفاف‌سازی بخش‌نامه‌ها و کمک به حل مشکلات فعالان اقتصادی، اظهار کرد: به دلیل ضرورت آگاهی فعالان اقتصادی و مدیران مالی از تغییرات سریع ایجاد شده در روند پرونده‌های مالیاتی، این سازمان جهت شفاف‌سازی اطلاعات آماده است. 
وی با بیان این‌که مالیات پاک‌ترین سوخت اقتصادی هر کشور است، افزود: تامین هزینه‌های جاری دولت از طریق مالیات، افزایش شفافیت هزینه‌کرد بودجه و همچنین تامین هزینه‌ها و ثبات در تامین بودجه را به دنبال خواهد داشت. 

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر این‌که بیش از 90 درصد هزینه دولت‌ها و هزینه‌های عمومی در کشورهای توسعه‌یافته از طریق مالیات تامین می‌شود، تصریح کرد: از سوی دیگر دولت موظف است خدمات ایده‌آلی را به شهروندان و فعالان اقتصادی ارائه کند. 
مهدلو با بیان این‌که از 468 هزار میلیارد تومان کل بودجه دولت در سال جاری حدود 30 درصد آن سهم مالیات است، افزود: کشور برای تامین هزینه‌ از درآمدهای مالیاتی با کشورهای توسعه یافته فاصله زیادی دارد. 

وی توجه به تولید را جزو الزامات کشورهای موفق و پیشرو دانست و گفت: حفظ تولید و ارتقاء آن در کاهش نرخ بیکاری و تبعات اجتماعی آن نقش مهمی داشته و از این رو لازم است دولت حمایت‌های ویژه‌ای از تولیدکنندگان داشته باشد.
وی تصویب بسته حمایتی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان از کلیه واحدهای تولیدی و غیرتولیدی دارای بیش از پنجاه نفر اشتغال را یکی از اقدامات موثر در راستای رونق تولید دانست و گفت: این اتفاق منجر به ادامه این رویه در دیگر دستگاه‌های اجرایی استان شد. 

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان تقسیط طولانی‌مدت بیش از 4هزار پرونده مالیاتی، بخشودگی جرایم بیش از 8 هزار و 600 پرونده و کاهش 70 درصدی علی‌الراسی دفاتر را از جمله دستاوردهای تصویب این بسته حمایتی از ابتدای خرداد ماه تا ابتدای شهریورماه بیان کرد.  مهدلو همچنین از اقدام این سازمان جهت معرفی مودیان خوش‌حساب خبر داد و تصریح کرد: مودیان از حداکثر بخشودگی جرایم قابل بخشش برای مالیات عملکرد و بخشش کامل جرایم ارزش افزوده استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید