• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76545
+
-

تشدید نظارت بر بازار در آستانه ماه مهر

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان از آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری مدارس در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش مهر، «جواد محمدی فشارکی» با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس در استان اصفهان اظهار کرد: این طرح با نظارت ۸۸ نفر از بازرسان اصناف به همراه ۲۴۳ نفر از ناظران افتخاری در سطح استان انجام می‌شود. وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و افزایش تقاضا برای عرضه برخی از کالاها و خدمات، این طرح در راستای پیشگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها از پنجم شهریورماه تا پنجم مهرماه در استان اصفهان اجرا می‌شود.


 نظارت بازرسان اصناف بر واحدهای عرضه کالا 

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان این‌که بازرسان محسوس و نامحسوس از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب نظارت بر روند عرضه لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک و فرم مدارس را انجام می‌دهند، گفت: در این راستا بازرسان با عنوان مشتری صوری، نظارت بر واحدها را برعهده خواهند داشت.
وی تاکید کرد: چنانچه واحدی گران‌فروشی کند و یا فاکتور در اختیار مشتری نگذارد با وارد شدن بازرس اصلی برخورد قانونی لازم با فروشنده کالا انجام و فرد متخلف با تشکیل پرونده، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی می‌شود. محمدی تاکید کرد: بازرسان اصناف استان اصفهان در این بازرسی‌ها با تخلفاتی همچون گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تبلیغ خلاف واقع و حراج غیرقانونی برخورد می‌کنند. وی ابراز کرد: تمام صنوف و مراکز عرضه این کالاها موظف هستند با نصب برچسب روی تمامی کالاها و درج نرخ‌نامه انواع خدمات و صدور فاکتور رسمی برای مشتریان، نرخ‌های مصوب را با درصد سود قانونی را رعایت کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تاکید کرد: همچنین خرید و فروش هرگونه کالا و لوازم‌التحریر خارجی قاچاق، تقلبی و یا دارای تصاویر خارج از فرهنگ اسلامی ایرانی ممنوع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید