• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76435
+
-

تحقق 48 درصد تعهد اشتغال‌زایی در همدان

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به تعهد 6211 نفری اشتغال همدان در سال جاری گفت: ۴۸ درصد تعهد اشتغال‌زایی همدان در سال جاری محقق شده است. 

به گزارش مهر، حسین افشاری در شورای اداری شهرستان همدان اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان همدان باید ضمن توجه به کارآمدی و بهبود وضع موجود در حیطه مسئولیتی که برعهده دارند با عمل‌گرایی به دنبال ارائه خدمت به مردم باشند. 

وی از افتتاح ۱۲۱ پروژه و طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در ایام هفته دولت خبر داد و افزود: این طرح‌ها با ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید. همچنین چند طرح بزرگ را در شهرستان مدنظر داریم که تا پایان سال با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری می‌رسد. 

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به تعهد 6۲۱۱ نفری اشتغال شهرستان همدان در سال ۹۸ توضیح داد: این میزان به عنوان حداقل اشتغال تعهدشده برای ۱۹ دستگاه اجرایی تا پایان سال مد نظر قرار گرفته که تاکنون ۴۸ درصد آن محقق شده است. 

افشاری گفت: دستگاه‌های اجرایی که تاکنون موفق نشده‌اند در ایجاد اشتغال تعهد داده‌شده عملکرد خوبی داشته باشند با توجه به شرایط اقلیمی در نیمه دوم سال باید هرچه سریع‌تر فعالیت خود را برای عملیاتی کردن سند اشتغال مضاعف کنند. 

وی یادآور شد: ۳۶ هزار واحد صنفی در ذیل ۵۰ اتحادیه تولیدی و توزیعی در شهرستان همدان دارای مجوز و در حال فعالیتند. همچنین حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد صنفی بدون پروانه داریم که اشتغال این بخش در آمار اشتغال شهرستان نیست. 

فرماندار همدان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص ترویج فرهنگ نورانی نماز خاطرنشان کرد: اقامه نماز به عنوان موضوعی اساسی و کلیدی در دستگاه‌های اجرایی باید برای کارکنان و جامعه هدف مورد توجه قرار گیرد. 


تشدید نظارت بر عرضه کالا و قیمت‌ها در ماه محرم

فرماندار همدان خواستار تشدید نظارت بر عرضه کالاها و قیمت‌ها در ماه محرم شد و گفت: ستاد اربعین در شهرستان همدان تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده است تا در کنار ستاد مردمی اربعین با پشتیبانی‌های لازم بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از عزاداران اربعین حسینی داشته باشیم. 

افشاری با تأکید بر ضرورت شناخت گلوگاه‌های فساد در دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: اگر در دستگاه اجرایی مصداقی از فساد اداری ملاحظه شود علاوه بر فرد خاطی، مدیر مجموعه نیز به واسطه مسئولیتی که برعهده دارد تحت پیگرد قرار می‌گیرد و این موضوع اهمیت نظارت و پیشگیری را برای مدیران دوچندان می‌کند. 

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مجاز نیستند از اموال دولتی و عمومی و شخصیت حقوقی خویش در انتخابات استفاده کنند. همچنین شأن اداری افراد نیز ایجاب می‌کند وارد دسته‌بندی‌های جناحی و سیاسی له یا علیه فرد خاصی در انتخابات نشوند. 

فرماندار همدان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان در بحث رعایت حقوق مصرف‌کننده و تکریم ارباب‌رجوع مورد ارزیابی قرار گرفتند. مرکز بهداشت شهرستان، امور برق یک و ۲، تأمین اجتماعی شعب یک و ۲ و کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه ۲ همدان حائز رتبه برتر و امتیاز سطح یک شدند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید