• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76411
+
-

معرفی ۲ شهردار و ۲۰ دهیار همدان به مراجع قضایی

‌مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست استان همدان گفت: سال گذشته ۲ شهردار و ۲۰ دهیار در استان همدان به دلیل رعایت نکردن قانون مدیریت پسماند به مراجع قضایی معرفی شدند. 

به گزارش مهر، سیدعادل عربی با بیان این‌که تمرکز مجموعه اداره کل حفاظت از محیط‌زیست بر موضوعات اصلی و چالش‌های مهم محیط‌زیستی استان است، افزود: مدیریت پسماند، محافظت از حیات وحش استان، نظارت بر استقرار واحدهای اقتصادی، حفاظت از مناطق تحت مدیریت، جذب مشارکت‌های مردمی و استفاده از فضای مجازی با هدف فرهنگ‌سازی از اولویت‌های مهم اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان است. 

وی با بیان این‌که اداره کل حفاظت از محیط‌‌ زیست متعهد به اجرای برنامه‌های مربوط به محیط‌‌ زیست در سند راهبردی ۳ ساله استان است اظهار کرد: در حوزه محیط‌‌ زیست کارهای به نتیجه نرسیده زیاد است، اما در بسیاری از اقدامات نیز روند مناسبی دیده می‌شود. 

‌مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست استان همدان با بیان این‌که اداره کل حفاظت از محیط‌‌ زیست استان در برنامه سند راهبردی سه‌ساله موظف شده است 2 منطقه را به شخص حقوقی یا حقیقی واگذار کند، گفت: کرفس یکی از مناطق شهرستان درگزین است و به عنوان بزرگ‌ترین منطقه تحت مدیریت محیط‌‌ زیست استان به شمار می‌رود و قابلیت واگذاری به بخش خصوصی برای قرق اختصاصی را دارد. 

عربی با بیان این‌که منطقه تجرک قابلیت دارد به عنوان قرق اختصاصی واگذار شود، افزود: برنامه مدیریت ‌زیست‌بومی تالاب آق‌گل تا آخر سال جاری تدوین می‌شود. 

وی با بیان این‌که روزانه ۸۰۰ تن زباله در مناطق شمالی استان تولید می‌شود ادامه داد: برای پاکسازی زباله هدف ناحیه‌بندی بوده است و همه محل‌های دفن زباله از بین خواهد رفت و فقط 2 نقطه برای دفن زباله باقی می‌ماند.

 همچنین روزانه ۴۵۰ تن پسماند در شهر همدان تولید می‌شود که اگر به ازای هر نفر روزانه ۷۰۰ گرم پسماند تولید شود، میانگین تولید آن در استان به 1200 تن در روز می‌رسد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید