• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76422
+
-

قزوین صاحب مدرسه سبز می‌شود

‌مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: اولین مدرسه سبز با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار و با ۵۹۰۰ مترمربع زیربنا در شهر قزوین ساخته می‌شود. 

به گزارش مهر، عسگر علی جوانبخت اظهار کرد: در سراسر کشور 3 استان البرز، سیستان و بلوچستان و قزوین برای اجرای طرح مدرسه سبز انتخاب شده‌اند. این مدرسه در منطقه آبگیلک قزوین ساخته خواهد شد. 

وی ادامه داد: در مدرسه سبز برخی شاخص‌ها به طور جدی مورد توجه قرار می‌گیرد. توسعه پایدار، بهینه‌سازی مصرف انرژی، حفظ محیط‌‌ زیست و استفاده از معماری اسلامی ـ ایرانی در بناها از شاخص‌های مدیریت سبز است. 

‌مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین افزود: استفاده از سیستم زمین گرمایی، مدیریت آب خاکستری، صرفه‌جویی در آب، کاهش آلاینده‌های صوتی و راهکارهای کاهش منابع آلاینده‌، استفاده از دودکش خورشیدی، دسترسی آسان ورود به مدرسه و کاهش استفاده از مواد تخریبی در حین ساخت و پس از آن از ویژگی‌های مدرسه سبز است. 

جوانبخت گفت: مدرن‌ترین مدرسه سبز در استان در فضایی با زیربنای ۵۹۰۰ متر فضای آموزشی، کتابخانه، آزمایشگاه، آمفی‌تئاتر و ۱۸ کلاس درس طی 2 سال با ۲۷ میلیارد تومان هزینه ساخته خواهد شد. این مدرسه در خاورمیانه بی‌نظیر است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید