• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76431
+
-

۴۶۳ مورد امداد‌رسانی به مصدومان جاده‌ای

مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی البرز در هفته نخست شهریورماه امسال ۴۶۳ ماموریت برای امدادرسانی به مصدومان جاده‌ای انجام داد.
به گزارش ایرنا، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز با اعلام این خبر گفت: در هفته اول شهریور، پرستاران واحد ارتباطات و تریاژ تلفنی مرکز اورژانس ۱۱۵ البرز به ۱۰ هزار و ۲۴۵ تماس تلفنی پاسخگو بودند. در همین مدت تکنسین‌های پرتلاش اورژانس برای انجام 3۳۵۷ ماموریت اعزام شدند.
دکتر «مهرداد بابایی» عنوان کرد: در جریان انجام این تعداد ماموریت، ۴۶۳ مورد امداد‌رسانی به حوادث ترافیکی و 2۸۹۲ ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیرترافیکی بود.
به گفته وی، تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ البرز بالغ بر 1۴۰۵ نفر بوده و 1۳۴۲ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

وی گفت: در هفته‌ای که گذشت اورژانس هوایی البرز با اعزام به ۱۱ ماموریت، ۱۵ مصدوم بدحال را ضمن ارائه خدمات درمانی ویژه حفظ حیات به مراکز درمانی تخصصی استان انتقال داد که از جمله می‌توان به انتقال خلبان پاراگلایدر که روز پنجشنبه، هفتم شهریور در ارتفاعات منطقه رازمیان استان قزوین سقوط کرده بود اشاره کرد که مصدوم آقایی ۳۲ ساله با صدمات و آسیب‌های جدی بوده و به درخواست اورژانس قزوین در عملیات اورژانس هوایی البرز به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شد.
وی افزود: متاسفانه در هفته گذشته 3 حادثه غرق‌شدگی در استان رخ داد که در این حوادث ۲ نفر از غرق‌شدگان نجات یافته و از خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی اورژانس برخوردار شده و به مراکز درمانی منتقل شدند، ولی متأسفانه 2 تن بر اثر غرق‌شدگی، جان خود را از دست دادند.
بابایی بار دیگر به هموطنانی که در ایام گرم تابستان به قصد تفریح و شنا در حاشیه رودخانه‌ها و سدها اتراق می‌کنند، توصیه کرد لحظه‌ای از کودکان و نوجوانان خود غافل نشده و به علائم ایمنی و تابلوهای هشداردهنده در ساحل رودخانه‌ها و سدها توجه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید