• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75840
+
-

رونق چرخه اقتصادی؛ حمایت از تولید ایرانی

مشهد میزبان نمایشگاه «تولید ایرانی، برند جهانی» است

گزارش
رونق چرخه اقتصادی؛ حمایت از تولید ایرانی

مرجان فرهمند |خراسان رضوی - خبرنگار:


شناخت کافی از بازار ایران، بازارهای بین‌المللی، امور گمرکی و ضوابط و مقررات حاکم بر سازمان‌های مرتبط با کالای مدنظر اصلی‌ترین نیازهای هر صادرکننده‌ای است. هر محصول شرایط و قوانین خاص خود را در فرایند صادرات و واردات دارد، بنابراین تسلط بر این اصول ریسک مواجهه با هر مشکلی را کاهش می‌دهد. 


عملکرد نامناسب فروش در بازارهای بین‌المللی 

با هدف آشنایی و ارتباط با تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاری و برپایی بازار‌های جدید بین‌المللی نمایشگاه «تولید ایرانی، برند جهانی» در اواسط مهرماه در مشهد برگزار می‌شود. «رضا جلالی»، مدیر اجرایی نمایشگاه، در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: متاسفانه در حوزه معرفی کالاهای ایرانی در خارج از کشور بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم و خروجی آن در معرفی کالا به کشورهای همسایه مانند افغانستان به‌خوبی دیده می‌شود که در این زمینه موفق نبوده‌ایم. وی بیان می‌کند: نبود موفقیت در فروش کالاها دلایل متعددی دارد، ولی می‌توان به این نکته اشاره کرد که ما مردمانی هستیم که همیشه به‌ دنبال رسیدن به نتیجه زودهنگام هستیم و این موضوع در ما نهادینه شده و این عاملی در موفق نبودن حوزه معرفی کالا در خارج ار کشور است. 

وی با بیان این‌که در سیستم بازاریابی باید بازار هدف را به‌خوبی بشناسیم، می‌افزاید: باید از نظر رفتارشناسی و حوزه جامعه‌شناسی بازار هدف را به‌خوبی آنالیز و بررسی کنیم و براساس نیازهای بازار هدف شروع به تولید کنیم. جلالی ادامه می‌دهد: در حوزه تولید نباید به سمت سیستم محصولگرا رفت، بلکه باید بازارگرا بود و محصول را منطبق با خواسته بازار تولید کرد. براساس شناخت کافی می‌توان بازار کشورهای هدف را به‌ دست گرفت و تولیدات خود را صادر کرد. 


کشورهای شرکت‌کننده و تجار

مدیر اجرایی نمایشگاه می‌گوید: این نمایشگاه با حضور 40 تا 60 تاجر خارجی در قالب هیات‌های تجاری از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، افغانستان، عمان، عراق، سوریه و روسیه با هدف آشنایی و ارتباط با تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاری و برپایی بازار جدید بین‌المللی برگزار خواهد شد. جلالی توضیح می‌دهد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 5 صنعت تولیدی برتر ایرانی شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم‌ خانگی برقی و غیربرقی، مواد شوینده و بهداشتی و دکوراسیون داخلی از استان‌های منتخب شناسایی می‌شوند و در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت. در صورت تحقق اهداف این نمایشگاه، در نظر داریم در نمایشگاه دوم از تولیدکنندگان صنایع غیرخانواده‌محور نیز برای جذب بازار‌های صادراتی دعوت کنیم. 


ارائه خدمات مشاوره صادراتی

با توجه به نیاز امروز تولیدکنندگان مبنی بر ارتباط موثر با تجار و انجام مذاکرات تجاری و ضعف این موضوع بین برخی از آن‌ها، ضرورت رفع موانع گمرکی و انتقال پول، بازاریابی، مشاوره صادراتی و... از دغدغه‌‌های اصلی تولید‌کنندگان ایرانیاست. مدیر اجرایی نمایشگاه در این‌ باره خاطرنشان می‌کند: با توجه به دغدغه‌های تولیدکنندگان، شرکت مشاوره‌ای ما مفتخر است با پذیرش ریسک، کلیه خدمات خود را از قبیل مشاوره صادراتی، مذاکرات تجاری دوجانبه، بازاریابی بازارهای هدف و... بدون دریافت هزینه و به‌ صورت رایگان انجام دهد. 

جلالی در ادامه می‌گوید: البته طی قراردادی که با تولیدکننده مورد نظر منعقد خواهد شد، توافق می‌شود تا درصدی از فروش خود را که از بستر این نمایشگاه و انجام مذاکرات مرتبط به ‌دست آمده است پس از واریز وجه به ‌حساب تولیدکننده به ‌مدت 2 الی 5 سال به این شرکت پرداخت کند. این موضوع ریسک کار را برای تولیدکننده به‌ صفر می‌رساند. گفتنی است نمایشگاه «تولید ایرانی، برند جهانی» با محوریت صادرات کالاهای ایرانی از 17 الی 19 مهر سال جاری در مکان هتل هما شماره یک در مشهد برگزار خواهد شد.

 این نمایشگاه دارای 5 سالن در قالب 23 غرفه در فضای داخلی و 30 غرفه در فضای بیرونی به متراژ حداقل 21 و حداکثر 60 متر‌مربع است.برگزاری نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا با هدف مراودات تجاری و صادراتی، بین تولیدکنندگان برتر ایرانی با بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی ارتباط موثری برقرار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید