• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201575
+
-

بازگشت 5700 واحد‌ اقتصادی به مدار تولید

با اجرای نهضت احیای بنگاه‌های اقتصادی، ۱۳۵هزار میلیارد تومان از دارایی و سرمایه‌های راکد شده، احیا شده است

از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون ۵۷۰۰واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ راکد یا مشکل‌دار در سراسر کشور به مدار فعالیت بازگشته‌اند. این دستاورد، جدای از مزیت‌های اقتصادی و حفاظت از منابع کشور، منجر به فعال‌سازی ظرفیت اشتغال برای بیش از 124هزار نفر شده است.
به‌گزارش همشهری، بنگاه‌های اقتصادی با مشکلاتی روبه‌رو هستند. در این وضعیت، گاه بحران‌های کوچکی نظیر معوق شدن تسهیلات بانکی، بدهی مالیاتی یا به‌روز نشدن خطوط تولید، می‌تواند لطمه جدی به فعالیت بنگاه وارد کرده و حتی آن را به تعطیلی بکشاند. نمونه‌های مشهور این اتفاق، بنگاه‌های نام‌آوری نظیر ارج و آزمایش بودند که زمانی در منطقه و جهان، سرآمد صنعت محسوب می‌شدند و در تنگنای مشکلات به تعطیلی کشیده شدند. احیای این بنگاه‌ها که البته غالبا از شهرت ارج و آزمایش برخوردار نیستند از 2سال پیش در دستور کار دولت قرار گرفت و با راه‌اندازی نهضت احیای واحدهای اقتصادی عملیاتی شد.

احیاگران مشغول کارند
نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی می‌گوید: تاکنون ۵۷۰۰واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ در سراسر کشور با ظرفیت فعال‌سازی اشتغال برای بیش از ۱۲۴هزار نفر احیا شده‌اند و بازگشت آنها به فعالیت عادی اقتصادی، ۱۳۵هزار میلیارد تومان از دارایی و سرمایه‌های راکد شده را احیا کرده است. سیدامیرحسین مدنی، صبح دیروز در جریان بازدید از 3 واحد احیا شده در پارک علم و فناوری البرز، گفت: در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، بیش از ۳۰۰پرونده پیچیده حقوقی و بانکی به سرانجام رسیده و شناسایی احیاگران واحدهای اقتصادی از طریق ایجاد و ساماندهی شبکه احیاگران ۳۲۰۰نفری در کشور انجام شده است.

ابزارهای احیاگری
نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، ایجاد و فعال‌سازی ابزارهای تأمین مالی صندوق احیا، تأمین مالی جمعی، تأمین مالی زنجیره تأمین و ایجاد صندوق در صندوق را عملکردهای نهضت احیای واحدهای اقتصادی عنوان می‌کند که به ابزارهای مؤثر برای احیای بنگاه‌های مشکل‌دار تبدیل شده‌اند. مدنی می‌گوید: نهضت احیای واحدهای اقتصادی، بیش از هزار میلیارد تومان منابع مالی موردنیاز برای احیای واحدهای اقتصادی را از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی تأمین کرده است. او می‌افزاید: ۳۵هزار میلیارد تومان منابع مالی از طریق فعال‌سازی ابزار خرید اعتباری در صنعت پتروشیمی نیز تأمین شده و تخصیص بیش از 6هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای اقتصادی مسئله‌دار نیز در حال پیگیری است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید