• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 1 آذر 1402
کد مطلب : 209994
+
-

بازگشت 6500 واحد اقتصادی به چرخه تولید

نتیجه تلاش دولت سیزدهم در احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل اقتصادی تاکنون چه بوده است؟ براساس آمارهای منتشرشده در ابتدای دولت تعداد بیش از 50هزار واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور بود که حالا وضعیت بهتر شده است. چگونه؟
به گفته سیدامیرحسین مدنی، نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی رأی تامین مالی این واحدها، استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله منابع و سرمایه‌های مردمی در بورس، منابع بانک‌ها و صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری در واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل جزو اولویت‌های این دولت بوده است.
مدنی گفت: امسال با اولویتی که در تبصره۱۸ قانون بودجه۱۴۰۲ گذاشته شد و براساس ابلاغ وزارت اقتصاد و تصویب هیأت‌امنای حساب عدالت و پیشرفت، احیای واحدهای اقتصادی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفته است.
نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: منابع مردم، احیاگران، سهامداران و صاحبان بنگاه‌ها در کنار منابع دولتی به احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال منجر می‌شود.
او با اشاره به اینکه ۳۲۰۰احیاگر از سراسر کشور شناسایی شده و برای ۷۰۰نفر نیز دوره آموزشی برگزار شده است، گفت: این دوره‌های آموزشی شامل مسائل مدیریتی، تامین مالی، مولدسازی، بازگویی تجربه‌نگاری احیا در داخل و خارج کشور، تسهیل و رفع موانع تولید و ظرفیت‌های حاکمیتی و سیاستی موجود در حوزه احیا بوده که مخاطبان این دوره‌های آموزشی اشخاص حقیقی و حقوقی، شرکت‌های پیشران، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های مشاوره و مدیریت، گروه‌های مردمی و جهادی، فعالان اقتصادی و شرکت‌های تامین مالی بوده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید