• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74848
+
-

آمار شاغلان کرمان ۱۶ درصد افزایش یافت

استاندار کرمان گفت: در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد شاغلان استان ۱۶ درصد افزایش داشته و به میزان ۸۵۲ هزار نفر رسیده است. 

به گزارش مهر «محمدجواد فدایی» در دیدار با اعضای شورای قضایی استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، افزود: در سال گذشته افزون بر ۴۱ هزار شغل جدید ایجاد شده است که ۲۴ درصد از اهداف تعیین‌شده بیشتر بوده است، گفت: در بخش اشتغال خرد نیز ۱۱ هزار شغل ایجاد شده است. 

فدایی با بیان این مطلب که در زمینه اشتغال روستایی اگر بتوانیم به خوبی برنامه‌‌ریزی کنیم مساله حاشیه‌نشینی شهرها حل می‌شود، گفت: در سال گذشته بر اساس دستور رهبری در زمینه اشتغال روستایی و عشایر از محل صندوق توسعه ملی استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار با نرخ ۶ درصد پرداخت شد که در این زمینه بیش از 5 هزار شغل برنامه‌‌ریزی شده است که ایجاد شود. 

وی  افزود: شاخص تولید ناخالص استان کرمان در طی فعالیت دولت تدبیر و امید از ۳۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۳۶ میلیارد تومان رسیده است و تجارت خارجی استان از 2/1 میلیارد دلار به 4/2 میلیارد دلار رسیده که دو برابر افزایش را نشان می‌دهد. 

فدایی با اشاره به این‌که در زمینه راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه‌راکد برای ۶۰ طرح مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات فراگیر پرداخت شد که بر این اساس 1۱۲۷ شغل ایجاد شد، اضافه کرد: به همین میزان که شغل ایجاد شده است میزان بیکاری زیاد شده است. نیاز است سرعت ایجاد شغل زیاد شود تا شاهد کاهش بیکاری در استان باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید