• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74818
+
-

سرمایه‌گذاری 430 میلیارد تومانی در کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 4۳۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته در زیر بخش‌های دام و طیور، صنایع کشاورزی، باغبانی، مکانیزاسیون و شیلات استان از محل مشارکت بخش‌خصوصی و تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش همشهری، «غلام‌حیدر زورقی» افزود: با این سرمایه گذاری انجام شده زمینه اشتغال 8۸۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان فراهم شد.

وی با اشاره به اعتبارات دولتی تخصیص یافته به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در ۲ سال گذشته علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی نیز برای توسعه بخش کشاورزی استان در زمینه‌های بهبود تولیدات دام‌وطیور، بهبود تولیدات زراعی و باغی، مبارزه با آفات، مکانیزاسیون، آموزش بهره برداران، ترویج کشاورزی و آب وخاک هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اهمیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و کمبود منابع آبی استان 1۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات صرف فعالیت‌های زیربنایی آب و خاک شده است.

زورقی اصلاح و تغییر الگوی کشت، توسعه‌ کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان کم آب‌بر و توسعه طرح‌های دامپروری را از شاخص‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

میزان تولیدات زراعی، باغی، دامی ،شیلاتی و جنگل و مرتعی سیستان و بلوچستان سالانه حدود 4 میلیون تن است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید