• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74845
+
-

ادامه روند افتتاح پروژه‌های هفته دولت در کرمان

۱۱ پروژه در روستاهای بخش مرکزی رفسنجان، طرح ۱۱۰ هکتاری آبیاری تحت فشار در فاریاب و قطعه دوم راه روستایی خافکوئیه – تیرکمان در بافت به بهره‌برداری رسید

گزارش
ادامه روند افتتاح پروژه‌های هفته دولت در کرمان

در دومین روز از هفته دولت پروژه‌های مختلفی در رفسنجان، بافت و فاریاب افتتاح شدند. همچنین طرح ملی نذر آب ۲ در مناطق محروم شهرستان رودبار جنوب هم با هدف کمک به تامین آب شرب سالم آغاز شد. 

به گزارش همشهری، در دومین روز از هفته دولت، ۱۱ پروژه مختلف در روستاهای بخش مرکزی رفسنجان با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان افتتاح و 2 پروژه نیز کلنگ‌زنی شد. 

بخشدار مرکزی رفسنجان گفت: در دومین روز از هفته دولت، در روستاهای بخش مرکزی رفسنجان شامل روستاهای خنامان، عبدالله‌آباد، علی‌آباد مفت‌آباد، عباس‌آباد حاجی، علی‌آباد انقلاب، محمدآباد میثم، ده‌پناه کبوترخان و کبوترخان پروژه‌های مختلفی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

 «مصطفی بخشی» با اشاره به افتتاح 3 طرح دامداری روستایی واقع در روستای ده‌پناه کبوترخان افزود: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان همراه با تخصیص ۱۸۰ میلیون وام اشتغال روستایی هزینه شده است. 

وی افزود: یک سالن ورزشی بدنسازی با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی و با مساحت ۴۰۰ متر‌ مربع و مجموعه تفریحی امام رضا(ع) کبوترخان نیز که با زیربنای ۱۰ هزار متر‌ مربع و اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی احداث شده است، مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

بخشدار مرکزی رفسنجان گفت: ساختمان جدید شورای اسلامی و دهیاری محمدآباد میثم با زیربنای ۱۰۰ متر‌ مربع و اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

بخشی گفت: در دومین روز از هفته دولت پروژه زیر‌سازی و آسفالت علی‌آباد مفت‌آباد به طول ۱۲ هزار متر‌ مربع و با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و پروژه زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر روستای عبدالله‌آباد رفسنجان با مساحت ۱۵ هزار متر‌ مربع و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح شد. 

بخشدار مرکزی رفسنجان با اشاره به کلنگ‌زنی زمین چمن مصنوعی در روستای محمدآباد میثم رفسنجان، تصریح کرد: در دومین روز از هفته دولت همچنین کلنگ احداث پارک یخدان در روستای عباس‌‌آباد حاجی رفسنجان به زمین زده شد. قرار است این پارک در زمینی به مساحت 3۵۰۰ متر‌ مربع و با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیون تومان احداث شود. 

بخشی اضافه کرد: همچنین پروژه زیرسازی و آسفالت معابر روستای ۱۲ امام منطقه خنامان با مساحت 4۲۰۰ متر‌ مربع و اعتبار ۱۷۰ میلیون تومان و روکش آسفالت معابر روستایی منطقه خنامان به متراژ ۱۰ هزار متر‌ مربع و با اعتبار ۲۵۵ میلیون تومان افتتاح شدند. 


طرح ملی نذر آب 

همچنین هم‌زمان با هفته دولت طرح ملی نذر آب ۲ در مناطق محروم شهرستان رودبار جنوب با هدف کمک به تامین آب شرب سالم، ارائه خدمات حمایتی، معیشتی، بهداشتی و درمانی با حضور معاون امور عمرانی استاندار کرمان آغاز شد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در حاشیه این مراسم با بیان این‌که طرح نذر آب دومین سال است که در استان کرمان اجرایی می‌شود، گفت: 4 استان هرمزگان، کرمان، سیستان‌وبلوچستان و خراسان جنوبی بیشترین تنش آبی را دارند و هدف این طرح تامین آب برای مناطق محروم این استان‌هاست. 

 «سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی» افزود: بر این اساس، تامین آب در مناطق محروم رودبار جنوب، جازموریان و زهکلوت به صورت تانکرهای ثابت و سیار انجام می‌شود. 

معاون عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در مجموع 4 میلیارد تومان خدمات در قالب 
طرح نذر‌آب‌۲ ارائه خواهد شد. 


آبیاری تحت فشار در فاریاب 

همچنین هم‌زمان با دومین روز از هفته دولت یک طرح ۱۱۰ هکتاری آبیاری تحت فشار در شهرستان فاریاب جنوب کرمان افتتاح شد. 

فرماندار فاریاب در آیین افتتاح سامانه ۱۱۰ هکتاری آبیاری نوین گفت: این طرح با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد که از این میزان، ۲۷۰ میلیون تومان خودیاری بهره‌برداران بوده است. 
«علی نیکنفس» با بیان این‌که روزهای آینده شاهد بهره‌برداری از طرح‌های متعددی در این شهرستان خواهیم بود، اضافه کرد: اقدامات دولت در مناطق محروم، غیرقابل انکار است و مرکز درمانی این شهرستان که چندی قبل افتتاح شد امروز به ۳۵ هزار نفر خدمات ارائه می‌کند. 


افتتاح راه روستایی خافکوئیه – تیرکمان 

هم‌زمان با هفته دولت، قطعه دوم راه روستایی خافکوئیه – تیرکمان نیز در شهرستان بافت با حضور مسئولان محلی و استانی به بهره‌برداری رسید. 

 «محمد عزت‌آبادی» گفت: این محور روستایی ۱۶ کیلومتر طول دارد که پیش از این ۳ کیلومتر آن آسفالت شده بود و ۳ کیلومتر آن هم با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه این استان به بهره‌برداری رسید. 
وی افزود: برای احداث این پروژه ۱۱ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال هزینه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید