• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74844
+
-

تعطیلی ۲۰ درصد واحدهای صنفی کرمان طی 5 سال

رئیس اتاق اصناف کرمان از تعطیلی ۲۰ درصد واحدهای صنفی کرمان در ۵ سال گذشته خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌هایی که پشت درهای بسته برای اصناف تعیین می‌شود مشکلی را حل نمی‌کند و نیازمند بازنگری است. 

به گزارش تسنیم «یوسف جعفری» افزود: مشکل تهیه‌ مواد اولیه و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان باعث تعطیل شدن این واحدها شده‌ است. 

وی با بیان این‌که اصناف ما مالیات را محترم شمرده و آن را پرداخت می‌کنند، گفت: با توجه به ‌تحریم‌ها، کاهش میزان فروش و شرایط سخت اقتصادی، افزایش مالیات کار درستی نیست.  وی با اشاره به این‌که الگوبرداری مالیاتی از شهرهای دیگر اشتباه است، افزود: شهرهایی مانند اصفهان و شیراز سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی هستند و قیاس کرمان با این شهرها و یکسان بودن مالیات اصناف ما با آن‌ها انصاف نیست. 

جعفری با اشاره به این‌که اصناف نیازمند حمایت‌هایی از سوی دولت هستند، گفت: خواستار این هستیم که تسهیلات حمایتی در اختیار این گونه واحدها قرار داده شود.  رئیس اتاق اصناف کرمان با بیان این‌که اصناف عامل توزیع هستند و افزایش قیمت محصولات را واحد تولیدی تعیین می‌کند، گفت: نباید گرانی را با گران‌فروشی اشتباه گرفت؛ البته در تمام صنف‌ها افراد سودجویی وجود دارند، اما افزایش قیمت‌ها را نباید از سوی اصناف دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید