• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73618
+
-

641 طرح تولیدی تسهیلات اشتغال گرفتند

خبر
641 طرح تولیدی تسهیلات اشتغال گرفتند

مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با بیان این‌که استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی همواره رتبه‌های اول تا پنجم کشور را داراست، گفت: از سال ۹۶ تاکنون به ۶۴۱ طرح تولیدی با تعهد اشتغال 3 هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.
«ابراهیم شادمهر» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بانک‌های عامل استان تاکنون ۲۷۸ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و 1۸۷۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان معرفی‌شده، پرداخت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت و توسعه ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نیمه دوم سال 96 و رونمایی از سامانه کارا در ابتدای بهمن همان سال، نخستین نشست کمیته فنی اشتغال فراگیر و روستایی در ۱۳ بهمن 96 برگزار و تا 5 مرداد سال جاری بیش از ۳۰ نشست برگزار شد.

این مسئول عنوان کرد: تاکنون 3385 نفر در سامانه کارا به نشانی  kara.mcls.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 2768 نفر متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی و ۶۱۷ نفر متقاضی تسهیلات اشتغال فراگیر هستند.
شادمهر ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه کارا همچنان ادامه دارد، اما به دلیل پایان یافتن اعتبارات سال گذشته و تخصیص ندادن اعتبارات جدید در سال جاری، امکان معرفی طرح جدید به بانک‌ها و اعطای تسهیلات وجود ندارد؛ این موضوع در اختیار استان‌ها نیست و ابلاغ اعتبارات در سطح ملی صورت می‌پذیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید