• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66888
+
-

یک طلاق به ازای هر 5 ازدواج در قشم

رئیس اداره بهزیستی قشم با اشاره به ثبت 982 فقره ازدواج در سال 97، گفت: به ازای هر 5 ازدواج یک فقره طلاق در این شهرستان به وقوع پیوسته است.

 به گزارش فارس «اسماعیل کیانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 10۱۰ فقره ازدواج در سال ۹۶ به ثبت رسیده که از هر 4 ازدواج یک فقره به طلاق منجر شده و این رقم در سال پیش به ۹۸۲ فقره ازدواج و وقوع یک طلاق از هر 5 ازدواج رسیده است. 

وی افزود: ۲۱۲ خانوار (زنان سرپرست خانوار) و ۲۶ شبه‌خانوار (کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست) در شهرستان قشم از حمایت‌های مستمر اراده بهزیستی بهره‌مند هستند. 

رئیس اداره بهزیستی قشم بیان کرد: ۱۲۷۰ قوطی شیرخشک حمایتی در سال پیش بین ۳۳ خانواده دارای فرزندان 2 و 3 قلو توزیع شده است. 

وی گفت: 3۱۵۰ کودک زیر 6 سال در سال تحصیلی ۹8-۹7 در ۶۰ مهدکودک شهرستان شامل ۴۸ روستامهد و ۱۲ مهدشهری تحت مراقبت و آموزش قرار گرفته‌اند. 

کیانی ادامه داد: افزون بر 6 میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اعتبار به تهیه و توزیع یک وعده غذای گرم در این مهدها تخصیص یافته و ۹۴۰ میلیون ریال نیز در حوزه تامین شهریه افراد کم‌درآمد صرف شده است. 

وی اضافه کرد: ۷۷ تن در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال در اورژانس اجتماعی پذیرش شده که نسبت به سال ۹۶ تغییر محسوسی نداشته و بیشترین مشکل مراجعان با ۵۹ درصد از حجم مراجعات به حوزه خشونت‌های خانوادگی کلامی تعلق دارد. 

رئیس اداره بهزیستی قشم گفت: ۱۱۰ تماس مرتبط با سامانه ۱۲۳ به ثبت رسیده که ۴۱ درصد از آن‌ها مربوط به اختلافات خانوادگی بوده و حوزه‌های راهنمایی توانبخشی‌پیشگیری و ۱۵ مورد اقدام به خودکشی در رتبه‌های بعدی قرار دارد. 

کیانی با اشاره به فعالیت یک تیم اورژانس اجتماعی سیار در این شهرستان، افزود: ۲۶۱ پرونده از سوی این تیم مورد رسیدگی قرار گرفته که ۶۸ درصد از آن‌ها مربوط به اختلافات خانوادگی است. 
وی اضافه کرد: ۱۳۶ محصل و ۲۳ دانشجو از خدمات حمایتی اداره بهزیستی بهره‌مند هستند که افزون بر ۴۵ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال در این حوزه خدمت ارائه شد. 

رئیس اداره بهزیستی قشم اظهار کرد: ۲۳ نفر به جمعیت ۶۷ نفری کودکان کار شهرستان در سال ۹۷ افزوده شد که اکثرا اتباع بیگانه فاقد مجوز قانونی هستند. این موضوع روند خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند. 

وی ادامه داد: افزون بر 2۵۰۰ معلول در شهرستان قشم شناسایی شده که معلولیت‌های جسمی‌حرکتی، ذهنی و کم‌بینایی به ترتیب با ۴۱، ۳۹ و ۹ درصد از جامعه معلولان در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند و علت ۵۸ درصد از معلولیت‌ها ژنتیکی است. 

رئیس اداراه بهزیستی قشم اضافه کرد: احداث ۲۰ واحد مسکونی، 6 روستامهد، احداث مرکز آموزشی و حمایتی ویژه کودکان کار و امضای تفاهم‌نامه همکاری مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان بین بهزیستی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه‌های پیش رو در سال‌ جاری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید