• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66881
+
-

درگاه خدمات الکترونیک «شهروند» راه‌اندازی شد

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: درگاه خدمات الکترونیک «شهروند» این منطقه برای تکریم ارباب‌رجوع و حفظ منزلت اجتماعی سرمایه‌گذاران، کاهش مراجعات حضوری و نیز حذف هزینه‌های غیرضروری در زمینه دریافت خدمات شهرسازی فعال شد. 

 «گرشاسب خزائی» در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: درگاه خدمات الکترونیک «شهروند» سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف تکریم ارباب‌رجوع و حفظ منزلت اجتماعی سرمایه‌گذاران، کاهش مراجعات حضوری و نیز حذف هزینه‌های غیرضروری در زمینه دریافت خدمات شهرسازی شامل دریافت پروانه کار، پایان کار، مجوز تعمیر و تخریب بنا و غیره برای نخستین بار از زمان آغاز فعالیت این منطقه به آدرسhttp: //es. cfzo. ir راه‌اندازی شده است. 

وی بیان کرد: متقاضیان ساخت‌و‌ساز می‌توانند فایل نقشه‌های ساختمانی خود را برای بررسی از طریق درگاه به مدیریت شهرسازی ارسال کنند. 

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار امکان ارسال گزارش‌های مختلف شامل گزارش‌های مرحله‌ای ساخت و تخلفات ساختمانی توسط مهندسان ناظر ساختمانی را از دیگر خدمات این درگاه دانست و افزود: ماموران پلیس ساختمان مدیریت شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی نیز با توجه به ساختار تعریف‌شده در درگاه، می‌توانند گزارش‌ بازدیدهای روزانه خود را ارسال کنند که این قابلیت‌ها، ضمن کاهش تخلفات ساختمانی، ارتقای کیفیت ساخت‌وسازها را نیز به دنبال خواهد داشت. 

وی ادامه داد: برای ورود به درگاه و استفاده از خدمات آن، برای هر نفر (سرمایه‌گذار، مهندس ناظر و مأمور پلیس ساختمان) نام کاربری و رمز عبور اختصاصی توسط کارکنان مدیریت شهرسازی از طریق سامانه «شهرنگار» ایجاد و تحویل داده می‌شود.  خزائی گفت: روند رسیدگی به تمام درخواست‌های ثبت‌شده از طریق درگاه با استفاده از کد رهگیری که توسط سامانه به متقاضی تحویل می‌شود قابل‌ پیگیری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید