• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66868
+
-

مسیر توسعه سیستان و بلوچستان هموار شد

34 میلیارد تومان پروژه در سفر سخنگوی دولت به استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

توسعه
مسیر توسعه سیستان و بلوچستان هموار شد

سخنگوی دولت و رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید گفت: ۳۴ میلیارد تومان پروژه شامل ۶ میلیارد تومان در حوزه گردشگری، 4 میلیارد تومان در حوزه فرهنگی، ۲۰ میلیارد تومان در حوزه دامداری و 4 میلیارد تومان در «روستای بدون بیکار» در سفر به سیستان و بلوچستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا «علی ربیعی» در نشست هم‌اندیشی احزاب، تشکل‌ها، فعالان سیاسی، دانشگاهی و اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در محل استانداری اظهار کرد: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های یادشده در منطقه سیستان، سبب اشتغال تعداد زیادی از اهالی این منطقه و افزایش درآمد خانوارها خواهد شد.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در بخش تخصیص اعتبارات و تسهیلات در اولویت دولت قرار دارد و برنامه‌های بسیاری در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با بیان این‌که چهره سیستان و بلوچستان به زودی تغییر کرده و شکوفا خواهد شد، افزود: یکی از مباحث جدی در استان توانمند‌سازی شهروندان است.

رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: حدود هزار میلیارد تومان تاکنون وام ارزان‌قیمت به استان اختصاص یافته است.

ربیعی بیان کرد: ۶ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات ارزان برای فعالیت‌های سمن‌ها در زمینه کارآفرینی و کانون ورزش و جوانان استان در نظر گرفته شده که باید به درستی از آن استفاده شود.


گام‌های مهم دولت

استاندار هم در این نشست گفت: سفرهای مختلف وزرا و مسئولان کشوری به سیستان و بلوچستان از جمله برنامه‌های دولت برای پیشرفت استان است.
«احمدعلی موهبتی» افزود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت امسال شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. وی تصریح کرد: واردات دام و فعال کردن کشتارگاه‌های نیمه‌فعال و تعطیل که موجب اشتغال ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر خواهد شد، از جمله اقدامات و برنامه‌های دولت در استان است.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان ادامه داد: راه‌اندازی طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب به اراضی کشاورزی دشت سیستان که سبب ایجاد اشتغال برای افراد زیادی خواهد شد از دیگر اقدامات و برنامه‌های دولت است.

این مقام مسئول افزود: بارندگی‌های اواخر پارسال و امسال موجب ذخیره‌سازی آب شده که استفاده از آن اشتغال فراوانی ایجاد خواهد کرد.

موهبتی بیان کرد: سفر وزیر کشور به سیستان با ۱۰۱ مصوبه و سفر معاون وزیر کشور و هیات کارشناسی به بلوچستان با ۴۸۶ مصوبه موجب شتاب‌بخشی به کارهای عقب‌مانده بسیاری خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان از نظر رشد بودجه رتبه اول و از نظر اختصاص بودجه رتبه دوم کشور را دارد که امیدواریم با توجه به محرومیت این استان اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیشنهاد شده تا یک میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به سیستان و بلوچستان برای 3 طرح بزرگ راه‌آهن، بزرگراه و آب آشامیدنی اختصاص یابد که در صورت تحقق آن، سیستان و بلوچستان با سرعت پیشرفت خواهد کرد.

موهبتی به افزایش سهمیه اشتغال در استان هم اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزش و پرورش علاوه بر 5 هزار و ۴۰۰ نفر در نظر گرفته شده برای این استان، ۲ هزار سهمیه اختصاصی دیگر نیز به این منطقه اختصاص یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید