• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66884
+
-

کلاهبرداری با فروش خودرو در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری زن و شوهری که از طریق سایت دیوار با فروش یک دستگاه خودرو اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: با شکایت فردی مبنی بر این‌که مردی با هم‌دستی همسر خود از طریق انتشار آگهی فروش خودرو در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از او کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. 

سرهنگ «حیدرعلی کیخای‌مقدم» افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد ما‌ل‌باخته با دیدن آگهی فروش یک دستگاه خودرو پژوپارس در سایت دیوار اقدام به تماس با فروشنده کرده و قبل از به دست آوردن اطلاعات کافی مبلغ ۵۲۰ میلیون ریال به حساب همسر فروشنده قلابی واریز کرده است. 

سرهنگ کیخای‌مقدم ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان کرد فروشنده در تماس تلفنی گفته بود اگر پول را فوری به حسابش واریز نکند خودرو را به فرد دیگری خواهد فروخت که پس از واریز وجه، زن و شوهر کلاهبردار تلفن‌های خود را از دسترس خارج کردند. 

وی اظهار کرد: مأموران پلیس با توجه به اظهارات متهم و استفاده از شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی توانستند رد متهمان را در بندرعباس پیدا و هویت آن‌ها را شناسایی کنند. 

سرهنگ کیخای‌مقدم بیان کرد: مأموران پلیس پس از شناسایی متهمان آن‌ها را تحت مراقبت نامحسوس قرار داد و با توجه به این‌که محل خود را تغییر می‌دادند در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه سرانجام آن‌ها را در شهرستان جیرفت استان کرمان دستگیر کردند. 

وی تصریح کرد: متهمان در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شدند، اما در مواجهه با اسناد و ادله پلیسی به جرم خود اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید