• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66877
+
-

برگزاری 78 مانور ایمنی در جاده‌های سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز طرح تردد تابستانه از برگزاری 78 مانور ایمنی در جاده‌های استان سیستان و بلوچستان خبر داد. 

 «ایوب کرد» در گفت‌و‌گو با فارس افزود: این طرح از ابتدای تیر آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت. با توجه به موج تردد تابستانی در این ایام پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای انجام سفرهای جاده‌ای به‌ویژه با ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مسافری افزایش یابد. 

این مسئول بیان کرد: در 3 ماهه اول سال جاری تعداد 67 مانور توسط پرسنل این اداره کل برای کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی انجام شده که در این مانورها تعداد 1400 دستگاه ناوگان عمومی مورد بازدید قرار گرفت؛ همچنین از ابتدای طرح در اول تیر نیز 11 نوبت مانور برگزار شده که تعداد 125 دستگاه ناوگان عمومی بازدید شده است. 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ادامه داد: ضمن ارائه آموزش نکات ایمنی و قوانین و مقررات به کاربران جاده خصوصاً در مناطق روستایی، تعداد 1750 عدد کلاه ایمنی مخصوص راکبان موتورسیکلت و 300 عدد کپسول آتش‌نشانی و برچسب شبرنگ مخصوص وانت‌بارها، به‌صورت رایگان در میان آن‌ها توزیع شده است. 

همچنین با توجه به شرایط زیست‌محیطی استان، تعداد 2 هزار گردنبند شبرنگ مخصوص شتر برای مشاهده هرچه بیشتر آن‌ها توسط کاربران جاده تهیه و توزیع شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید