• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66876
+
-

۵۰۰ شغل جدید در انار ایجاد می‌شود

اشتغال
۵۰۰ شغل جدید در انار ایجاد می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان انار گفت: ۱۲ پروژه توسط معین اقتصادی در قالب طرح‌های سه‌ساله و ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری در حال اجراست که با اتمام عملیات اجرایی این طرح‌ها امسال برای۵۰۰ نفر در انار اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، «جعفر رودری» در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید استان کرمان در انار افزود: حدود هزار بیکار در شهرستان انار وجود دارد و نرخ بیکاری این شهرستان کمتر از ۹ درصد برآورد می‌شود که نسبت به میانگین استان کرمان پایین‌تر است.

وی گفت: برنامه‌‌ریزی در حوزه سرمایه‌گذاری روی اشتغال‌زایی برای هزار بیکار شهرستان انار بوده و در کارگروه‌ها جذب ۵۰۰ نفر اشتغال سالانه برای شهرستان پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان گفت: ۱۴ طرح با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان توسط بخش غیردولتی تصویب شده و در حال اجراست که با اجرای آن برای 206 نفر اشتغال‌زایی از این طرح‌ها حاصل می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و مشکلات طرح‌ها در حوزه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان پیگیری می‌شود.

رودری بیان کرد: ۱۲ طرح معین اقتصادی نیز با اعتبار 4 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به تصویب رسیده که برای ۲۶۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان ادامه داد: اگر این طرح‌ها اجرا شود، برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که بخش بزرگی از بیکاری انار را پوشش می‌دهد که برخی از طرح‌ها مشکل بانکی دارد و مابقی در حال اجراست.


اشتغال‌زایی هدف نهایی مسئولان استان باشد

استاندار کرمان نیز در این نشست تاکید کرد: خدمت به کشور و توسعه اشتغال‌زایی در راستای رونق تولید باید به دغدغه و هدف نهایی مدیران بخش دولتی، غیردولتی و بانک‌های این استان تبدیل شود. «محمدجواد فدائی» افزود: یک واحد تولیدی مفتول آلومینیوم در انار به علت مشکل گاز و برق 3 سال غیرفعال مانده و این امر موجب بیکاری ۶۳ نفر شده که نشانه بی‌توجهی برخی مسئولان است.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم همکاری بانک‌ها برای رفع موانع تولید در استان گفت: بانک‌ها می‌توانند با ارزیابی مجدد وثایق ارائه‌شده توسط سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات، به آزاد شدن وثایق کمک کنند. 


جذب یارانه تسهیلات در استان 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: با کمک سازمان برنامه و بودجه از سال گذشته 5/16 میلیارد تومان یارانه تسهیلات برای واحدهای تولیدی استان کرمان جذب شده که به‌زودی به این واحدها پرداخت می‌شود.

«مهدی حسینی‌نژاد» افزود: یارانه سود تسهیلات را در کارگروه رفع موانع تولید محاسبه کردیم که در این زمینه به کارخانه سیم و کابل انار ۶ درصد یارانه تسهیلات به مبلغ ۲۰۳ میلیون تومان پرداخت می‌شود. به گفته وی، از محل منابع داخلی بانک ملی تسهیلات ۱۸ درصدی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی پرداخت شود تا با رفع نهایی مشکلات، کمک ابتدایی به این واحدها شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید