• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66875
+
-

سرمایه‌گذاران ترکیه، آذربایجان و گرجستان در راه هرمزگان

گروهی از سرمایه‌گذاران کشورهای ترکیه، گرجستان و آذربایجان، در نشستی با استاندار هرمزگان، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این استان اعلام کردند. 

به گزارش ایرنا، این گروه سابقه فعالیت در زمینه‌ راه، ساختمان، بیمارستان، شهرک صنعتی و گردشگری را دارند و به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها در استان علاقه‌مند هستند.

استاندار در نشست با این گروه سرمایه‌گذاری، با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های متعدد هرمزگان برای سرمایه‌گذاری، از آمادگی این استان برای جذب سرمایه و حمایت از سرمایه‌گذاران خبر داد.

«فریدون همتی» بیان کرد: قرار گرفتن این استان در مجاورت خلیج فارس و دریای عمان و همچنین تسلط بر تنگه هرمز باعث حضور خطوط کشتیرانی بین‌المللی در آن شده است که به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: فراوانی انرژی نفت و گاز و همچنین وجود پالایشگاه‌های مهم در هرمزگان، این استان را به سرزمینی با ظرفیت‌های بالای اقتصادی تبدیل کرده است.

همتی تاکید کرد: ورود سرمایه‌گذاران جدید زمینه رونق اقتصادی استان هرمزگان را فراهم می‌کند و باید از سرمایه‌گذاران حمایت کرد.

در این نشست مقرر شد زمینه‌های فعالیت این گروه سرمایه‌گذاری در هرمزگان با برگزاری جلسات کارشناسی تعیین و اجرای آنها پیگیری شود.

هرمزگان با دارا بودن 6 منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، کشتی‌سازی خلیج فارس، منطقه ویژه بندر شهید رجایی، انرژی بر پارسیان و منطقه ویژه نفتی لاوان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف انرژی، صنعت و معدن جایگاه بسیار مهمی دارد.

۱۷ منطقه نمونه گردشگری، ذخایر بزرگ نفت و گاز، خط لوله صلح با طول ۶۰۰ کیلومتر به عنوان یک مزیت نسبی تامین انرژی، پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان از دیگر مزیت‌ها و ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری این استان به شمار می‌روند.

این خبر را به اشتراک بگذارید