• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66277
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ZjZv
+
-

مرکزی به قطب ورزش زورخانه‌ای تبدیل می‌شود

رئیس هیأت ورزش زورخانه‌ای استان مرکزی گفت: این استان با جذابیت‌ها و قابلیت‌های بالا در ورزش زورخانه‌ای مزیت دارد و می‌تواند همانند استان‌های تهران،‌ اصفهان،‌کرمانشاه و کردستان به قطب فعالیت‌های این رشته تبدیل شود.

«تیمور همتی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: به شرط ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم شدن بسترهای مناسب، استعدادهای فراوانی در رده‌های سنی مختلف به‌خصوص نونهالان و نوجوانان در استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند، مرکزی را در رنکینگ ورزش‌های زورخانه‌ای کشور در زمره استان‌های برتر قرار دهد.

وی افزود: استان مرکزی فقط ۳۷ زورخانه فعال دارد، در حالی که استانی مانند اصفهان دارای ۱۶۴ گود زورخانه است یا در شهری مانند میبد یزد میزبانی بیش از ۴۰ زورخانه فعال را می‌کند.

همتی بیان کرد: در شهر اراک فقط یک زورخانه قابل استفاده وجود دارد و با وجود این‌که در برخی مراکز صنعتی زورخانه‌هایی هست، برای برگزاری مسابقات و انجام تمرین‌ها فقط یک زورخانه خدمات‌دهی  دارد.

به گفته وی، وزارت ورزش و جوانان با ساخت یک زورخانه منطبق با استانداردهای بین‌المللی در اراک موافقت کرده و مقرر شده که ۷۰ درصد از اعتبارات ساخت این فضای ورزشی نیز تامین شود که انتظار است در سفر آینده وزیر، عملیات ساخت آن آغاز شود.

تیموری اظهار کرد: این طرح اکنون در مرحله جانمایی و تأمین زمین است و اداره کل ورزش و جوانان نیز مساعدت خوبی در این خصوص دارد.
وی گفت: ورزش زورخانه‌ای استان مرکزی اکنون در ردیف ۶ برتر کشور است، در حالی که تا چند سال پیش در رنکینگ کشوری یکی از استان‌های میانه محسوب می‌شد.

دبیر منطقه ورزش‌های زورخانه‌ای استان‌های مرکزی، قزوین، قم و البرز اظهار کرد: نونهالان استان مرکزی سرشار از استعدادهای قابل پیشرفت در این ورزش هستند و قرار است در مسابقات المپیاد کشوری که ماه آینده در رده سنی بین 8 تا ۱۳ سال به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود شرکت کنند که امیدواریم موفق باشند.
تیموری همچنین از تلاش‌ها برای برگزاری مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای رده نونهالان در آینده به میزبانی اراک‌ خبر داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید