• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
چهار شنبه 16 خرداد 1403
کد مطلب : 226696
+
-

از قهرمان شهر تا ورزش‌های زورخانه‌ای

محمد سرابی؛ روزنامه‌نگار

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: مهم‌ترین رویدادی که برای سال1403 تعریف کرده ایم قهرمان شهر است. سال گذشته قهرمان شهر ۲ با حدود یک‌میلیون شهروند در ۱۰رشته زنان و ۱۰رشته مردان برگزار شد. امسال این رقابت‌ها با محوریت مساجد خواهد بود. مخصوصا مساجدی که ذیل قرارگاه تعلیم و تربیت قرار گرفته‌اند، هم ثبت‌نام‌ها و هم اجرای مسابقات را انجام می‌دهند تا بیش از 400مرکز محلی داشته باشیم.به‌ گزارش همشهری، حسین اوجاقی با تأکید بر اینکه وظیفه سازمان ورزش ترویج ورزش عمومی است گفت: در سال1402 تقریبا مجموعه ورزش تعطیل نداشتیم. یکی‌دو مجموعه مشکل مالکیت دارند که در حال مذاکره با سازمان املاک هستیم تا مجاز به استفاده از آنها در سطح مناطق باشیم. از ابتدای کار این دوره مدیریت شهری ۶۹مجموعه را که پیش از سال۱۴۰۰ و در دوران کرونا تعطیل شده بودند تجهیز کردیم و به چرخه ورزش بازگرداندیم. همچنین تصمیم داریم تعدادی از مجموعه‌های ورزشی پایتخت را که عمر مفید آنها به پایان رسیده است، بازسازی کامل کنیم تا بتوانند در سال آینده فعالیت ورزشی خود را ادامه دهند.

6 رشته ورزشی در مساجد و مدارس
او درباره رقابت‌های قهرمان شهر که در مساجد طرح آرمان برگزار می‌شودگفت: مسابقات پینگ‌پنگ، بدمینتون، والیبال، گل‌کوچک، تکواندو و کاراته را در مسجد یا مدرسه یا بوستانی که در نزدیکی مسجد قرار دارد برگزار خواهیم کرد. به ‌نظر می‌آید اواخر خرداد یا اوایل تیر‌ماه بتوانیم افتتاحیه این مسابقات را برگزار کنیم.

بازی‌های دیجیتال در راه است
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران افزود: جشنواره بازی‌های دیجیتال یا همان جام بازی‌های الکترونیک به مناسبت دهه ولایت از ۲۸خرداد تا ۵تیر برگزار می‌شود. همچنین یکی از موضوعات مهمی که از سوی شورا به ما تأکید شده احیای ورزش‌های سنتی باستانی و آیینی است. در همین زمینه همایش آیین پهلوانی و جوانمردی را در روز ولادت حضرت رسول‌ اکرم(ص) در 31شهریور برگزار می‌کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم با هماهنگی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و هیأت استان تهران، همایش بزرگ ورزش زورخانه‌ای را با بیش از 1100ورزشکار و 200مرشد در سطح ملی اجرا کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید