• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
شنبه 29 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225472
+
-

نوسازی و بهسازی زورخانه‌های ‌ تهران برای ورزش‌های پهلوانی

نوسازی و بهسازی زورخانه‌های ‌ تهران برای ورزش‌های پهلوانی

زهرا شمس‌احسان، از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حضور در بیست‌و‌چهارمین جشنواره رشته پرثوآ (رزم پهلوانی) گفت: این ورزش نماد پهلوانی باستانی و مبارزه‌ها در این ورزش با ضرب باستانی همراه است و به‌گونه‌ای طراحی شده که آداب ایرانی ـ اسلامی را توسعه می دهد.
شمس‌احسان ادامه داد: لباسی که برای این ورزش طراحی شده با نماد ترنج و شبیه لباس پهلوانان باستانی است که در امر توسعه فرهنگ ایرانی بسیار مؤثر است.
رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران افزود: در برنامه چهارم توسعه با تلاشی که در کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران و همراهی سایر اعضای شورای شهر صورت گرفته، احکام بسیار خوبی ازجمله حمایت از ورزش قهرمانی و حمایت و توسعه ورزش‌های آیینی و پهلوانی و ورزش‌های بومی و محلی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: در مناطق 22گانه براساس اعتباراتی که در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده، شاهد نوسازی و بازسازی زورخانه‌های تحت پوشش شهرداری تهران و زورخانه‌های بخش خصوصی و دولتی هستیم.
عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: موضوع شناسایی و پرورش استعداد‌های ورزشی شهر تهران نیز یکی دیگر از مواردی بود که در برنامه چهارم توسعه شهر تهران به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید که این اقدام در راستای حمایت از ورزش قهرمانی و کسب افتخارات بین‌المللی و جهانی برای ورزشکاران کشور صورت گرفته و اعتبارات لازم نیز در سال‌جاری مصوب و به مدیریت شهری ابلاغ شده است. او گفت: با توجه به اینکه رشته ورزشی پرثوآ ثبت جهانی شده، هرقدر فنون و هنر رزم پهلوان ایرانی، توسعه و گسترش یابد، مایه مباهات و افتخار کشور است؛ چراکه فرهنگ حاکم بر فنون آن، حاوی عناصر هویت‌بخش فرهنگ اصیل ایرانی است. شمس‌احسان گفت: کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری، در راستای اجرای برنامه توسعه چهارم شهر تهران از هیچ کوششی درخصوص توسعه و تعمیم این رشته ورزشی فروگذار نخواهد کرد و در این زمینه در کنار فدراسیون ورزش‌های همگانی و سایر دست‌اندرکاران این رشته ورزشی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید