• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66184
+
-

جاسک، سیریک و میناب روی ریل توسعه

سازمان مدیریت برنامه‌ریزی هرمزگان مکلف شده طرح توسعه این 3 شهرستان تا افق سال ۱۴۰۰ را  تا ۲ هفته آینده تهیه کند

توسعه
جاسک، سیریک و میناب روی ریل توسعه

طرح توسعه 3 شهرستان جاسک، سیریک و میناب تا افق سال ۱۴۰۰ در ۲ هفته آینده (تا ۶ مردادماه) تهیه و آماده می‌شود. سازمان مدیریت برنامه‌ریزی هرمزگان مکلف شده این طرح‌ها را تهیه کند و در اختیار استانداری قرار دهد. 

به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در نشست کارگروه مشترک کمیته توسعه دانش‌بنیان سواحل مکران اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای اداره‌های عمرانی مختلف همچون سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و میراث با تهیه جدولی که در آن موارد مشترک، مکمل و متضاد مشخص شد، تهیه شود. 


توسعه در سواحل مکران 

 «فریدون همتی» گفت: اگر با استفاده از ظرفیت‌های استان حرکت پرشتابی در حوزه توسعه سواحل مکران آغاز شود، می‌توان از ایجاد سازمانی مانند مناطق آزاد در تهران جلوگیری و اختیارهای آن را برای استان اخذ کرد. 

وی اشاره کرد: با این اختیارها در کنار توان مسئولان استانی می‌توان از ستاد توسعه سواحل مکران در تهران به عنوان پشتیبان بهره گرفت. 

رئیس کارگروه مشترک کمیته توسعه دانش‌بنیان سواحل مکران افزود: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، یک ماه برای تحویل تلگراف‌خانه جاسک از نیروهای نظامی و مهیا کردن آن برای گردشگری فرصت دارند. 


تشکیل کارگروه تالاب‌ها 

معاون زیستی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری هم در این نشست گفت: بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیستْ هرمزگان با وجود داشتن تالاب‌های متعدد تنها استانی است که کارگروه تالاب‌ها را تشکیل نداده و از ظرفیت آن استفاده نکرده است. 

 «محسن علیرضایی» ادامه داد: این کارگروه ظرفیت‌های فراوانی دارد که می‌تواند به کمک مسئولان استان بیاید. بقایای گمرکی که دهه ۶۰ تعطیل شده در خورکرتی همچنان دیده می‌شود. گمرک باید در شهر لیردف فعال شود. 

وی بیان کرد: بشاگرد با وجود داشتن چند سد بهره‌ای از آن‌ها نمی‌برد در حالی که ظرفیت بهره‌گیری از آب آن‌ها برای کشت گلخانه و گیاهان داروخانه‌ای را دارد. 

معاون زیستی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اظهار کرد: برخی جوانان تحصیل‌کرده‌ در روستاهای منطقه اقدام به ایجاد شرکت‌هایی برای فعالیت گردشگری کرده‌اند. این نمونه‌ها باید الگو‌سازی شود و در منطقه گسترش یابد. 

علیرضایی اظهار کرد: در حالی که در سایر کشورها، شهرهای ثروتمند در کنار دریا قرار دارند و استفاده‌های خوبی از این ظرفیت می‌کنند، ما از این ظرفیت به جز در بخش شیلات استفاده چندانی نمی‌کنیم. پرورش جلبک یکی از این زمینه‌هاست که برخی کشورها اقتصادشان بر پایه آن قرار دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید