• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62849
+
-

کلاهبرداری روی سایت دیوار در زنجان

سرپرست پلیس فتای قزوین از یک مورد کلاهبرداری در سایت دیوار با ترفند فروش خودرو ارزان‌قیمت خبر داد و گفت: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود، زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی اظهار کرد: شخصی ادعا کرد از وی مبلغ ۴۵ میلیون ریال از طریق سایت دیوار کلاهبرداری شده است، در این خصوص موضوع به‌ طور ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.  وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو را دیده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ ۴۵ میلیون ریال به‌عنوان بیعانه به شماره‌حساب اعلامی فرد کلاهبردار واریز کرده و پس از پرداخت پول با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده است.

سرپرست پلیس فتای استان قزوین یادآور شد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد. سرهنگ فرهودی در توصیه به شهروندان گفت: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنید و حتی‌الامکان ارتباطات و خریدوفروش‌ها را به‌ صورت حضوری انجام دهید و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت بررسی کنید.

وی افزود: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد و به هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید. سرپرست پلیس فتای استان قزوین از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید