• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62829
+
-

افزایش جرائم رایانه‌ای در نهاوند

دادستان نهاوند از افزایش تعداد پرونده‌های جرائم رایانه‌ای در نهاوند خبر داد و گفت: از شهروندان تقاضا داریم در این خصوص به توصیه‌های پلیس توجه کنند. به گزارش تسنیم، سید هادی مصطفوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال هفته قوه قضاییه با انتصاب آیت‌الله رئیسی به عنوان ریاست قوه و نیز تدوین و تقدیم سند راهبردی قوه قضاییه به مقام معظم رهبری همراه است.

وی با اشاره به محدودیت‌های دستگاه قضایی در اطلاع‌رسانی و برگزاری مصاحبه‌های مطبوعاتی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر فرمودند که رسانه یکی از ابزارهایی است که می‌تواند به قوه قضاییه در پیشبرد هرچه بهتر اهداف کمک کند. مصطفوی عنوان کرد: در سال گذشته، 21 هزار پرونده قضایی در شهرستان نهاوند تشکیل و به آنها رسیدگی شد که در این حوزه نسبت به سال 1396 شاهد کاهش بوده‌ایم.

دادستان نهاوند بیان کرد: طی 2 سال گذشته، در شهرستان نهاوند در حوزه قضایی اقداماتی صورت گرفته است، اما به آنچه انجام‌ شده قانع نیستیم، چراکه جای کار و مجاهدت بیشتر تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد. مصطفوی با اشاره به راه‌اندازی دفتر خدمات قضایی در شهر، دادسرا و دادگستری گفت: در گذشته، نیروی انتظامی برای ابلاغ‌ها به منازل طرفین شاکی و یا متشاکی مراجعه می‌کردند، اما امروز با توجه به راه‌اندازی سامانه سنا دیگر نیازی به بوروکراسی و همچنین حضور مأمور ابلاغ وجود ندارد. در این مورد، از همشهریان تقاضا داریم در این سامانه ثبت‌نام کنند.
 
وی اظهار کرد: بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، حرفه‌ای و متهمان دارای سطح در شهرستان تهیه شده است و این مهم بر اساس آیین‌نامه‌های قضایی و انتظامی تدوین‌ شده است تا علاوه بر زیر نظر بودن این افراد، خدماتی که در زندان به سایرین داده می‌شود به آنها ارائه نشود. مصطفوی با اشاره به 20 مورد بازرسی از مراکز و اماکن دولتی در حمایت از حقوق عامه تصریح کرد: در سال جاری نیز این بازدیدها با حضور دستگاه‌های متولی به‌ صورت سرزده ادامه خواهد داشت.

وی ساماندهی توقفگاه‌ها و پارکینگ‌های فعال شهرستان و نظارت بر اماکن و مراکز تفریحی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: شهرستان نهاوند در حقوق عامه در استان به‌ عنوان شهرستان برتر شناخته‌ شده و در این مورد پرونده‌هایی در حوزه‌های آلودگی زیست‌محیطی، منابع آب، جهاد کشاورزی، شهرداری، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و غیره تشکیل‌ شده است.

مصطفوی با اشاره به دریافت اخبار و گزارش‌هایی در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها نیز تاکید کرد: وظیفه ذاتی اداره منابع آب برخورد با این افراد است و رئیس جدید اداره منابع آب شهرستان در این خصوص با جدیت وارد شده و دستورهای لازم صادر شده است. دادستان نهاوند با اشاره به فعالیت کمیته نظارت بر ساخت‌وسازها در شهرستان بیان کرد: پیگیری برگزاری جلسه توسعه پایدار در شهرستان می‌تواند آثار مثبتی در بر داشته باشد.

وی گفت: جرائم رایانه‌ای در نهاوند افزایش یافته است. از همین رو از شهروندان تقاضا داریم در این خصوص به توصیه‌های پلیس توجه کنند. مصطفوی در ادامه از تشدید نظارت‌ها بر فضای مجازی شهرستان در ایام انتخابات خبر داد و اظهار کرد: امسال انتخابات و تبلیغات در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد. لذا در این خصوص جلسات و برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ شده تا به‌ صورت برنامه‌ریزی‌شده شاهد آسیب‌های حداقلی باشیم. وی در خصوص استعمال قلیان در پارک‌ها نیز افزود: شبکه بهداشت و درمان با توجه به وظیفه ذاتی باید در این خصوص وارد شود و با مراکز عرضه برخورد کند؛ همچنان که در فواصل زمانی گذشته این اقدام انجام‌ شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید