• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62814
+
-

استفاده رایگان از اتوبوس های شهری زنجان

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر: استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری از 9 تیر به مدت یک هفته رایگان است

در شهر
استفاده رایگان از اتوبوس های شهری زنجان

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: طبق تمهیدات اتخاذشده و برای رفاه حال شهروندان و با هدف ترغیب بیشتر آنان از دیروز (9 تیرماه) استفاده از اتوبوس به مدت یک هفته رایگان اعلام شده است. حمیدرضا حمیدی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: تردد اتوبوس‌های درون‌شهری زنجان مطابق با الگوی جدید انجام می‌گیرد و در این باره همه دستگاه‌های کارتخوان‌ در این نوع وسیله نقلیه نیز فعال است. 

وی ادامه داد: بر این مبنا دستگاه‌های کارتخوان هر اتوبوسی که فعال نباشد راننده حق اخذ کرایه نقدی را نخواهد داشت و مسافر بدون پرداخت هزینه‌ از اتوبوس پیاده خواهد شد. این عضو شورای اسلامی شهر زنجان افزود: شهروندان برای تسهیل در آمدوشد کارت شهروندی تهیه کنند. این نوع کارت در پایانه‌ها به فروش می‌رسد و در همان مکان نیز شارژ می‌شود. 

حمیدی یادآور شد: در طرح الگوی جدید، سرعت و نظم اتوبوس‌ها افزایش پیدا می‌کند و در مرکز کنترل نیز نحوه تردد اتوبوس ه صورت الکترونیکی رصد می‌شود.  رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: این طرح با هدف ایجاد شرایط بهتر برای استفاده کنندگان از اتوبوس و همچنین کنترل ترافیک مرکز شهر طراحی و اجرا شده است و نهادینه شدن تغییرات از این دست زمان‌بر بوده که پس از چند هفته کارایی این الگو خود را نشان خواهد داد. 

وی تصریح کرد: قطعاً ایراداتی در این طرح وجود دارد و به مروز زمان این ایرادات با نظر مردم و پایش مدیریت شهری اصلاح خواهد شد. همراهی مردم در کاهش اشکالات این طرح بسیار تاثیرگذار است. حمیدی توضیح داد: هدف اجرای الگوی جدید اتوبوسرانی درون‌شهری زنجان افزایش کارایی اتوبوس‌ها، کاهش ترافیک مرکز شهر و آلودگی و راحتی استفاده‌کنندگان از اتوبوس است.  به گفته این عضو شورای شهر زنجان، با اجرای این طرح ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در 3 پایانه بلوار آزادی، میدان ارتش و پایانه سبزه‌میدان مسافران را جابه‌جا خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید