• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62832
+
-

آغاز سرشماری وحوش در مناطق حفاظت‌شده و شکار ممنوع همدان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان از آغاز سرشماری تابستانه وحوش در مناطق حفاظت‌شده و شکار ممنوع این استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان همدان، سید عادل عربی از آغاز سرشماری تابستانه وحوش در مناطق حفاظت‌شده و شکار ممنوع این استان خبر داد و افزود: در سرشماری وحوش، آمار و اطلاعات گونه، جنسیت، سن تقریبی، ساعت و محل رویت گونه ثبت می‌شود. وی با بیان این‌که در هر منطقه ۸ تا ۱۰ نفر در قالب تیم‌های دونفره اقدام به سرشماری می‌کنند گفت: هر تیم شامل یک فرد آشنا به مسیر تردد گونه‌های جانوری و یک مأمور برای تأیید مشاهدات است.

عربی اظهار کرد: هر تیم هنگام آغاز فعالیت مسیر حرکتی خود را با تیم‌های مجاور هماهنگ می‌کند تا از بازشماری گونه‌ها جلوگیری شود و در پایان هر روز تیم‌ها با حضور در پاسگاه محیطبانی اقدام به تحلیل اعداد و ارقام بر اساس مؤلفه‌هایی همچون ساعت مشاهده گونه‌ها می‌کنند. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد: داشتن اطلاعات و آمار دقیق از گونه‌های جانوری موجود در منطقه برای به دست آوردن میزان رشد جمعیت و برنامه‌ریزی‌های زیست‌محیطی ضروری است.

وی از سرشماری وحوش در منطقه حفاظت‌شده آلموبلاغ خبر داد و گفت: نتایج این سرشماری از رشد صعودی جمعیت حیات وحش منطقه به میزان ۶۰ درصد حکایت دارد. عربی افزود: گونه‌های قوچ و میش، خرگوش، کفتار، گرگ، گراز، پرندگان شکاری و انواع پرندگان در این سرشماری شناسایی و مشاهده شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید