• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62820
+
-

پرواز حجاج همدان از فرودگاه استان

نماینده همدان در مجلس: مسئولان راه و شهرسازی قول مساعد برای برقراری پرواز حجاج از فرودگاه استان را دادند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: پرواز حجاج از فرودگاه همدان یکی از مطالبات مردمی در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان همدان بود که محقق شد. امیرخجسته در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که با انسجام و هم‌افزایی که در میان مدیران استان و مجمع نمایندگان وجود دارد، در کمتر از ۱۰ روز پس از طرح موضوع با وزیر راه این درخواست محقق شد و مسئولین مربوطه قول مساعد برای برقراری پرواز حجاج را دادند گفت: در فرودگاه همدان، هفته گذشته با اعتبار ۱۴۵ هزار میلیارد ریال ۴ پروژه زیرساختی به‌ویژه بلندترین برج مراقبت ایران به بهره‌برداری رسید که می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از برنامه‌ها باشد تا همدان را در جایگاه منطقه‌ای معرفی کند.

حمیدرضا حاجی‌‌بابایی دیگر نماینده همدان در مجلس نیز گفت: همدان با آثار و ابنیه تاریخی و طبیعت بکر، جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و فرصت‌های ورزشی و بهداشتی و پزشکی و علمی و دانشگاهی می‌تواند نقشی منطقه‌ای ایفا کند و لازمه این جایگاه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به تناسب سلایق مخاطبین است. حاجی‌‌بابایی ادامه داد: از سال ۱۳۸۳ به موازات تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که برای ایجاد خط آهن تهران - همدان در بخش ریلی و اتوبان تهران - همدان در بخش راه داشتیم فعال‌سازی فرودگاه همدان نیز به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه‌ای در برنامه‌های پیگیری قرار دارد.

وی بیان کرد: برای فعالیت فرودگاه و راه‌آهن باید مطالعات دقیق صورت گیرد و آسیب‌ها و فرصت‌ها بر اساس نیاز گروه مخاطب، گردشگران داخلی و خارجی شناسایی و با یک برنامه دقیق برای اجرای برنامه‌ها اقدام شود. نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله این فرصت‌ها می‌توان به پروازهای بین‌المللی حجاج، عتبات عالیات و برنامه‌هایی از این دست اشاره کرد که هم بر اساس مطالبات مردمی تقاضای روزافزونی دارد و هم می‌توان از آن برای توسعه سایر بخش‌های فرودگاهی بهره‌برداری کرد. وی به پروژه عظیم منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر که می‌تواند تحول بزرگی در توسعه صنعتی و اقتصادی همدان فراهم آورد، نیز اشاره کرد و گفت: قطب‌های دانشگاهی و پزشکی و صنعتی و گردشگری و اقتصادی در همدان می‌تواند در جلب سرمایه‌گذاران و گردشگران بین‌المللی و ملی مؤثر باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید