• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62823
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Mrm3
+
-

زیرساخت های مناسب همدان برای میزبانی از مسابقات ورزشی

ورزشی
زیرساخت های مناسب همدان برای میزبانی از مسابقات ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب، همدان گزینه نخست فدراسیون‌های ورزشی برای میزبانی از مسابقات ملی و حتی بین‌المللی است. محسن جهانشیر در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که استان و شهر همدان از نظر زیرساخت‌های ورزشی وضعیت خوبی در کشور دارند اظهار کرد: سرانه فضای ورزشی استان همدان 72 سانتی‌متر مربع است که با افتتاح پروژه‌های در دست احداث به 80 سانتی‌متر مربع می‌رسد.

وی افزود: هم‌اکنون در استان همدان 110 پروژه نیمه‌کاره ورزشی وجود دارد که از 10 تا 90 درصد پیشرفت دارند. جهانشیر با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌های مهم اداره کل ورزش جوانان استان همدان این است که از 110 پروژه نیمه‌کاره 20 پروژه را تا آخر سال تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم گفت: استخر سرپوشیده بانوان همدان که از سال 86 کلنگ خورده بود، با تلاش همکاران ما در اداره کل، چهارشنبه هفته گذشته با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: ورزشگاه 5 هزار نفری ملایر نیز آماده بهره‌برداری است و در آینده‌ نزدیک با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود. جهانشیر تاکید کرد: زیرساخت‌های مناسب همدان در بخش فضاهای سرپوشیده و روباز باعث شده است که همدان گزینه نخست فدراسیون‌های ورزشی برای میزبانی از مسابقات مهم کشوری و حتی بین‌المللی باشد. وی با اشاره به این‌که در حال حاضر نخستین اردوی تیم‌ ملی تکواندو (پومسه) ناشنوایان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیایی هنگ‌کنگ در مجموعه ورزشی تختی همدان در حال برگزاری است گفت: این اردو تا یازدهم تیر با حضور مهدی صمدیان‌تبار از قهرمانان بنام پومسه همدان به عنوان سرمربی در جریان است.

جهانشیر اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور اتومبیلرانی در رشته اسلالوم نیز روز جمعه در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی شهید مفتح برگزار می‌شود. وی با اعلام این‌که مسابقات تنیس روی میز هوپس دختران کشور نیز از دوازدهم و سیزدهم تیر ماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود عنوان کرد: میزبانی از مسابقات کشتی دومین دوره المپیاد نخبگان هم به همدان واگذار شده است. جهانشیر افزود: به درخواست رئیس هیات کشتی استان و با پیگیری‌های صورت‌گرفته در حالی که شهرهای زیادی خواهان این میزبانی بودند، با توجه به جایگاه کشتی همدان و نیز سابقه میزبانی‌های خوب و تلاش هیات کشتی این میزبانی به همدان واگذار شد.

وی با بیان این‌که این مسابقات در مرداد ماه برگزار می‌شود گفت: مسابقات کشتی آزاد انتخابی استان نیز در رده سنی جوانان و امید فردا و پس‌فردا به میزبانی شهرستان همدان و در سالن 6 هزار نفری انقلاب برگزار می‌شود. جهانشیر عنوان کرد: وجود مجموعه ورزشی حاج بابایی همدان با برخورداری از زمین، خوابگاه، استخر و سالن‌های تمرینی باعث شده است که فدراسیون فوتبال مسابقات بین‌المللی را به همدان واگذار کند. وی تاکید کرد: با توجه به این ظرفیت ویژه، به درخواست هیات فوتبال همدان و موافقت فدراسیون ایران و‌ای.اف.سی میزبانی از مسابقات تیم‌ ملی ایران در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا در رده نوجوانان به همدان واگذار شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید