• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59684
+
-

طرح دعوی برای 1043 مورد ویلاسازی در آذربایجان شرقی

منابع طبیعی
طرح دعوی برای 1043 مورد ویلاسازی در آذربایجان شرقی

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تشکیل پرونده درباره ویلاسازی در مناطق هروی، امند، صوفیان، باسمنج و ارسباران خبر داد. به گزارش فارس، «اکبر فتحی» گفت: ساخت برخی از این ویلاها در گذشته انجام گرفته است که تعدادی از آنها دارای مجوز بوده اما تعدادی از آنها بدون مجوز هستند و برای هزار و 43 مورد طرح دعوی برای ویلاسازی‌ها در استان انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در رابطه با جنگل‌های ارسباران نگرانی خاصی نداریم. البته از رسانه‌ها کمال تشکر بابت حساسیت نسبت به جنگل‌ها داریم، اما قطع انبوه درختان در ارسباران وجود ندارد و مواردی مشاهده شده است که برای آنها نیز پرونده قضایی تشکیل یافته و صدور حکم شده است. همچنین اعتباراتی برای احیای برخی جنگل‌ها اعم از اطراف معادن اختصاص یافته و اولویت ما احیای این جنگل‌هاست. 

فتحی درباره وضعیت تغییر کاربری اراضی گفت: تغییر کاربری در استان وجود دارد و در کل این کار ممنوع است، مگر با اجازه کمیسیون که تأییدات لازم برای تغییر کاربری را با بررسی انجام می‌دهند. وی تاکید کرد: هر گونه ویلاسازی غیرمجاز با برخورد جدی روبه‌رو می‌شود و در صورت بی‌توجهی به تذکرات اقدام به قلع و قمع آنها با اجازه دستگاه قضایی خواهیم کرد. در سال گذشته ۱۰۴۳ مورد طرح دعوی برای ویلاسازی‌ها انجام گرفته است. 

این مسئول درباره درخواست محیط زیست برای جلوگیری از حمل درختان در ۵ شهرستان اظهار کرد: فصل برداشت چوب برای یک فصل خاصی است و البته باید افکار عمومی جداسازی بین باغ و جنگل داشته باشند، چراکه باغ شخصی است و صاحب ملک اختیارات لازم را در محدوده قانونی دارد، اما برای هرگونه قطع درخت در هر فصلی از سال در جنگل‌های ارسباران ممنوع است. قطع درختان در باغ‌های شخصی در فصلی از سال نیز صرفاً برای اقتصادی کردن باغ‌ها انجام می‌گیرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید