• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59649
+
-

راه‌اندازی سامانه «نما» برای شناسایی اموال مسروقه

رئیس پلیس آگاهی البرز با اشاره به تلاش فراگیر پلیس برای پیشگیری از سرقت گفت: برای تسریع در شناسایی اموال مسروقه، سامانه «نما» در این استان راه‌اندازی شده است. سرهنگ «محمد نادربیگی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال‌های گذشته مالباختگان برای شناسایی اموال خود به پلیس آگاهی مراجعه می‌کردند که اکنون با راه‌اندازی سامانه «نما» به صورت آنلاین می‌توانند اموال خود را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سامانه کد کالای کشف‌شده توسط پلیس ثبت می‌شود که مالباختگان نیز برای ورود به سامانه نما ابتدا باید با کد ملی وارد شوند و پس از انتخاب استان مورد نظر سریال کالای سرقت‌شده را وارد کنند تا اصالت کالا مشخص شود.

نادربیگی گفت: با راه‌اندازی این سامانه تسهیل در شناسایی اموال مسروقه و کشف آنها صورت می‌گیرد. رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: در مواردی که مالک اموال کشف‌شده مشخص نیست یا سارقان قادر به معرفی مالباختگان نبوده، این اموال از طریق سامانه نما در دید عموم قرار می‌گیرد تا صاحبانشان شناسایی شوند. نادربیگی گفت: مالباختگان با ورود به سایت پلیس به نشانی www.polic.ir و با مراجعه به قسمت اموال کشف‌شده مشخصات کالای مسروقه خود را وارد و شناسایی کنند.

وی افزود: از طریق شماره سریال اموال، مالکان را پیدا می‌کنیم و از طریق همین شماره سریال‌ها، سارقان شناسایی می‌شوند. رئیس پلیس آگاهی استان البرز از مردم خواست شماره سریال اموال به‌سرقت‌رفته خود را به این سامانه اعلام کنند تا محض کشف آنها، اطلاع‌رسانی سریع صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید